Onlangs bleken de koolborstels versleten van de dynamo. Gelukkig in het donker nog rijdend thuisgekomen met alleen stadslichten aan. Twee dagen daarna is er een nieuwe dynamo geinstalleerd door de garage, echter kreeg ik bij de tweede rit daarna te maken met een gebroken multiriem, dit keer stond ik wel langs de kant van de weg want de waterpomp zit daar ook op. De ANWB heeft vervolgens een nieuwe multiriem geplaatst maar sindsdien heb ik nu heel veel te maken met een krijsende riem wat soms wel een paar kilometer aan houdt. Mijn garage had toevallig van onze tweede auto, een Fiat Seicento ook de dynamo vervangen en ook die riem brak weer, toevallig toen ik hem als vervangend auto mee had naar mijn werk. Na drie pechgevallen in 1 week heb ik het wel even gehad nu, maar ik vertrouw mijn garage ook niet helemaal meer. Wie kan mij vertellen wat een goede spanning is voor een multiriem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de riem niet vervangen is bij de dynamo wissel loop het risico dat hij knapt als je de oude riem lekker op spanning zet.
Krijsende riem , is snaar strakker zetten , of kijken waarom hij krijst.
Als hij teveel moet laden , omdat de accu slechter begint te worden bv. en dan de combinatie te slap , tja.
De multiriem ligt normaal vrij strak , ik zou net zo ver gaan , als er verder niks mis , tot hij niet meer slipt.
Ik weet niet of u er iets aan heeft ; Maar bij zo'n MX-3 mag je de riem ongeveer 8-10 mm in kunnen drukken en wel in het midden waar de riem de grootste lengte tussen de poelie's heeft .
8 jaar
Het piepen van de riem kan ook aan het merk liggen, probeer anders eens een ander merk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar