close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 2 2008: Zware koppeling en hobbelig rijgedrag op wegdek.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: ZY, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 76

Beste forumleden,
Mijn naam is Robin en ben woonachtig in Arnhem en ben in het bezit van een Mazda 2 1.5 uit 2008.
Echter zit ik helaas met een zeer complex probleem waar ik op dit moment niet mee verder kom.
I.v.m. een erg zwaar koppelsysteem heb ik in november besloten om heel mijn koppeling set en hydraulisch koppeling systeem te vervangen voor nieuwe onderdelen. Ik had namelijk het probleem dat ik erg veel kracht moest zetten om de koppeling vrij te laten komen.
Nadat alles was vervangen en ik een hoop geld verder was reed ik met een zeer blij gevoel naar huis omdat mijn auto echt als nieuw reed. Ik kon mijn koppeling bedienen met mijn neus zo ligt dat deze aanvoelde, mijn blijdschap kon niet op. Echter na een paar keer rijden merkte ik op dat ik het idee kreeg dat mijn koppelingspedaal toch weer wat harder werd. In het begin dacht ik dat het tussen mijn oren zat maar na zeker 200km verder was mijn koppeling weldegelijk stukken zwaarder geworden. Heel het systeem is vervangen, hoe kan het dan zo zijn dat het weer zwaarder wordt?
Ook heb ik last van een auto die onder 60km/ph nogal hobbelt over het wegdek en dit voel ik voornamelijk in mijn stoel. Ik heb mijn auto opgekrikt en het bleek inderdaad dat als ik aan mijn wielen draaide de wielen afremde op de weerstand van de trommelrem. Ik heb toen destijds de trommel eraf gehaald om te bekijken wat het probleem kon zijn. Echter valt het mij op dat als ik mijn wielremcilinders indruk het koppelingspedaal ook weer lichter wordt. Ook worden de zelfstellers om een of andere reden te strak opgeschroefd wat dus ook weer dat aanlopen veroorzaakt.
Tot slot:
Het is heel toevallig dat deze 2 hydraulische systemen die gescheiden zijn van elkaar toch op elkaar reageren. Het enige wat nog niet is vervangen is de hoofdremcilinder. Verder remt de auto wel goed en er is van de buitenkant ook geen lekkage waar te nemen. Kan dit dan alsnog door de hoofdremcilinder komen die intern misschien lekt? Wie kan mij helpen want ik weet mij geen raad meer!

Geplaatst door

Robin-P (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 2 of stel zelf een nieuwe vraag.