Mercedes-Benz 190: 190E, 1.8, bwjr.1992 met startprobleem en toerental

Bouwjaar: 1993

Ik heb problemen met starten.
Bij het starten slaat de motor aan met een toerental van ong. 600 en na dat hij warm is loopt het toerental op naar 1200-1300
Ook Bij een warme motor start hij soms slecht.
Ik heb het e.e.a. bijgeregeld met het inbusboutje wat op het luchtfilter zit. Het is onet andersom, bij koud weer loopt hij 600T en bij warm 1200T. Bij koudstart moet hij toch ong. 1300 T lopen?
Er heeft LPG ingezeten een paar jaar terug dit is verwijderd.
Ik heb de auto pas gekocht.
Vandaag is het CO afgesteld op 0,0 - 0,5 maar starten doet hij slecht. En bij warme motor slaat hij bijna af en dann gaat hij naar 900T. Je hoort dan een klik ergens bij de accu. Ik kan geen relais vinden.
Ik he b er injection reiniger ingegooid.
Nu maar afwachten.

Er zit ook een vrije slag op het gaspedaal. Kan ik deze ook beneden stellen? Als ik hem stel bij demotor dan raakt hij de schakelaar (wat voor schakelaar dit is weet ik niet) niet meer.

Als ik op het schakelaartje drukt bij een toerental van ong. 2000 dan loopt de motor iets langzamer.

Kan iemand mij helpen met een advies.

aad51

Geplaatst door aad51 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

plurkje (0) PRO, 19 jaar geleden

Wellicht valse lucht?
Spuit eens bij koude en warme lucht remmenreiniger of iets dergelijks vluchtigs op je inlaatspruitstuk/ injectors, gaat hij sneller lopen -> valse lucht

IWvan (0) PRO, 19 jaar geleden

Achter de accu (kunstof plaat weghalen) zitten de relais en ook het regelorgaan.
Overspanningsrelais controleren = relais met zekering erin.
Spanning op regelorgaan meten.
Als het elektronische deel niet werkt dan voert het systeem nog steeds zijn mechanische bassis taken uit. Maar slaat moeilijk aan (geen koudstart verrijking, mengsel correctie enz.) en loopt ook stationair verhoogd toerental (soort van noodloop).
Onderaan inlaatspruitstuk zit een slang deze moet goed dicht zijn ivm valse lucht.
Ontstekingsgedeelte moet goed zijn, Co% bij motor met lambdasonde afstellen op lambda=1, signaal meten op de lambda sonde of op test-aansluiting op linkerbinnenscherm.
Stationair toerental is elekronisch geregeld.


Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.