Van mijn kort geleden aangeschafte c180 elegance benzine van 1993 werkt alleen het elektrische raam linksvoor, de overige 3 werken niet, ook achterin de bediening niet. Zekeringen in kofferbak zijn heel. Wat kan dit zijn, en kan iemand eenvoudig uitleggen hoe ik dit moet uitzoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rechts kan het de schakelaar zyn en wat achter betreft kan het zyn dat het schakelaartjeom staat dat kinderen de ramen achter niet kunnen bedienen.deze schakelaar zit langs de schakelaars van je ramen.succes martin
Hoe bedoel je dat het rechts de schakelaar kan zijn? Dat hij kapot is of dat hij vies is, en hoe kan ik dit controleren of er wat aan doen?
En wat achter betreft: de schakelaar voor kinderbeveiliging staat goed, en, ook al stond deze niet goed, dan zijn de achterramen toch vanuit voorin te bedienen, de beveiliging geldt toch allleen voor de knoppen in de achterportieren?
wellicht nog een andere tip?
16 jaar
Bij dit type zijn het meestal de sleepcontakten die vastzitten in het motortje . Wat te doen ? Haal deurpaneel eraf , draai de 4 torx boutjes van het motertje eruit en verwijder de achterkant van het motertje ( deel waar de roter in draait ) . Nu zie je de sleepcontakten zitten maak ze vrij en doe er een klein beetje vet op . suc6
OK bedankt! Kan ik het motortje in de deur laten zitten of moet hij eruit? En hoe herken ik 'sleepcontacten' ik ben wel handig dus ik kan het wel maar weet niet wat het zijn. Kan ik nog moeilijkheden verwachten bij het afhalen van de deurpanelen, soms moet je net dit of dat weten..
16 jaar
vet kan toch niet waar zijn vet en olie zijn isolators,zuurvrije vasaline smeer je ook op accupolen.[quote=frans49]Bij dit type zijn het meestal de sleepcontakten die vastzitten in het motortje . Wat te doen ? Haal deurpaneel eraf , draai de 4 torx boutjes van het motertje eruit en verwijder de achterkant van het motertje ( deel waar de roter in draait ) . Nu zie je de sleepcontakten zitten maak ze vrij en doe er een klein beetje vet op . suc6[/quote]
16 jaar
@Robby 10030 Het vet is wel om de kontakten te laten bewegen in hun behuizing, en het moet natuurlijk niet tussen de kontakten en de sleepring geplaatst worden , maar ik dacht dat je dit wel zou begrijpen .
@vanweezel Het motertje moet niet uitgebouwd worden , als het deurpaneel eraf is kan je erzo aan.
ja dat begrijp ik wel ,maar begrijpt diegene die dit gaat uitvoeren ook,zoals ik ook vaak geatendeerd werd,er word gelezen en overgenomen zoals het er staat[quote=frans49]@Robby 10030 Het vet is wel om de kontakten te laten bewegen in hun behuizing, en het moet natuurlijk niet tussen de kontakten en de sleepring geplaatst worden , maar ik dacht dat je dit wel zou begrijpen .
@vanweezel Het motertje moet niet uitgebouwd worden , als het deurpaneel eraf is kan je erzo aan.[/quote]
16 jaar
en toch zou ik hier geen vet voor gebruiken de koolborstels komen in kontakt met het vet de koolborstels slijten waardoor op een gegeven moment het vet toch op de sleepcontacten komt.
16 jaar
Heb gedaan zoals voorgesteld en problemen zijn verholpen. Ben er erg blij mee, bedankt voor de goede tips!
16 jaar
graag gedaan !
rechtsvoor was trouwens een beste klus. De achterramen waren zo gedaan maar voor kun je erg moeilijk bij de 4 torxjes van het motortje. Ben met dit ene raam een hele middag bezig geweest. Maar goed, het werkt en dat ik het zelf heb opgelost (met hulp van jou) is het middagje meer dan waard.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar