Misschien iemand enig idee betreffende volgend probleem?
Ik heb een koppaking van mijn 500 sec vervangen en na opbouw loopt de auto na een moeizame start ineens op naar 4000 toeren op en blijft daar staan.
Heb hele k jetronic opnieuw gedemonteerd inlaatspruitstuk gedemonteerd, alles gecheckt 8 nieuwe verbindingrubber onder spruitstuk geplaatst alles weer inelkaar en nou doet hij weer exakt hetzelfde.
alles staat in rustpositie injectierubbers en ringen etc zijn goed , en blijft moeizamm op gang komen bij start en dan ineens uit het niets gaai ie vlekkeloos op 8 cinlinders 4000 toeren lopen.
Misschien iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
choke nazien
Bij de V8 motoren zit aan de voorkant van de motor een luchtomloopsysteem met een grote afstelschroef . Draai die dicht .Niet aan de afstelling van de gasklep komen. Op wikepedia kan je van het systeem een schema vinden . Om 4000 t/min. te draaien is heel wat lucht nodig ,dus controleer alles wat op de inlaat is aangesloten of in jouw geval NIET. Verklaart gelijk ook het slechte aan slaan. Succes.
ik weet van geen enkele grote schroef voor de lucht helaas.
daar zit bij jou de stappenmotor,ligt er aan linkervoorkant van de motor onder de luchtinlaat geen dikke slang eraf,die zit in die zwarte rubber gestoken.en trek stekkertje van je stappenmotor eens los.
12 jaar
Stekker stappenmotor eraf maakt geen enkel verschil blijft gewoon 4000 toeren lopen na een moeizame start, welk zwart rubber bedoel je wat op de stappenmotor komt?
Maak eens een foto van het blok en met name de inlaat.
Blijft niet gewoon het gas ergens hangen? kabel verdraait/geklemd bij montage kop?
Dat verklaart ook meteen het slechte starten
Koudstartregeling kan ook de oorzaak zijn ( sensor ) in combi met de koudstartinjektor.
Komt de luchtweger in rust? kun je wel gas geven of hem dwingen terug te vallen ?
ik bedoel onder die spinnekop zit een groot zwart rubber daar zit aan de voorkant links(als je er voor staat rechts) een slang ingestoken vaak bij backfire ploft die slang eraf,en als je kontakt aanzet gaat die luchtweger(ronde schijf inlaat) dan mooi centraal staan(word door benzinedruk centraal gedrukt),of blijft ie onderin hangen ,heb je die veer die aan die luchtweger zit onderin de spinnekop niet vergeten.als je met kontakt aan op die luchtweger drukt heb je dan lichte weerstand.
12 jaar
en onderin die spinnekop zit een benzineverrijker klein stiftje wat door die luchtweger bedient word zit dit niet vast.komt veel voor bij lange stilstand.
12 jaar
Ik heb de stappenmotor schoongemaakt de auto liep perfect met de stappenmotor voor reparatie en nu ineens dus niet meer want auto liep na montage gereinigde stappenmotor ineens keurig 900 toeren stationair.
Dit schijnt niet te kunnen volgens de mercedes geleerden want bij een defecte stappenmotor zou die max 1500 toeren moeten maken,
Nou mooi niet dus. Ik ben blij bedankt voor het meedenken en fijne jaarwisseling gewenst
Harry je bedoelt dus een KE Jetronic . Ik ging van het oude systeem uit. Plaats eens een foto van het blok.
Wat verscheidene schrijvers al geopperd hebben er moet een flinke luchtlekkage zijn. Ook nog onder het luchtmeethuis gekeken /gevoeld of de carterontluchtingspijp niet is los geschoten??????? Succes in het nieuwe jaar!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar