Dag mede sleutelaars,
Ik heb hier een Mercedes s klasse, 380se van 1981 staan. Deze auto loopt zeer slecht. Is gestrand na volgens getuigen een behoorlijke ratel. Chauffeur heeft niks gehoord.
Auto wil alleen vol gas aanslaan op LPG, dan loopt hij max 4000 toeren, meer niet. Met minder gas valt de auto uit. Lijkt op 4-6 cilinders te lopen.
Nu is het volgende vervangen:
Ontsteking(bougies, kabels bobine verdeler rotor) ivm slechte vonk
Gasstart schakelaar( ivm verzuipen op benzine)
Gassysteem is gecontroleerd door gasboer, dit is goed.
Toen de auto hier kwam, bij toeval de olie gepeild. Er moest 3 liter bij voordat het peil tussen min en max stond.
Nu is mijn vraag, wil het bij deze autos gebeuren dat de distributiekettingspanner stuk loopt? Dit in verband met het geratel.
Ook zou ik graag informatie krijgen, over hoe er bij deze auto bij de distributieketting is te komen, en hoe de merktekens eruit zien, ivm het op tijd zetten.
Bij voorbaat zeer veel dank,
Kees Jonker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem is gevonden.
Door nog onbekende reden is de distributieketting van tijd gelopen. Zuigers hebben hierbij kleppen geraakt, en heb dus 4 kromme kleppen, alleen op de (als je in de auto zit) linker cilinderbank.
Wordt een koprevisie dus
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar