De starter weigert 2 op de 3 keer dienst. We Kunnen dit niet uitmeten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
u kan aan de starter tocht meten of er stroom toe komt.
nog makkelijker is meten op de paarse draad na de startmotor.
Deze zit in de accubak. Dit is de draad die aan de linkerzijde door de accubak naar buiten gaat.
K3 zou in motorcompartiment zitten maar ik zie niet goed waar.
Ik heb de paars/witte draad (fiche) uiteen gehaald, er staat daar geen stroom op, maar plots start hij wel altijd.......
het is echt een enkele kleur dus geen paars wit maar echt paars (of violet beetje kleurenblind)
dit is de draad die op het start relais van de startmotor komt dus als hier geen spanning opstaat met starten dan
doet de startmotor echt NIKS....
K3 zit in die kast met dat zwarte deksel tegen je schutbord onder je motorkap.
Als je voor de auto staat links.
Het relais zit helemaal achterin deze zwarte kast
de modulebox-in motorruimte-
Ik heb die gevonden hoor. Maar wie kan mij nu verklaren dat die "verdomste" auto nu al 100 keer gestart heeft sedert ik in de accubox een stekker uiteengehaald heb en terug ingestoken heb. Het betreft een bruine (massa), blauwe en dikke paars-witte draad.????????? Het is mij een raadsel. Trek ik die fiche uiteen dan start hij niet. Enkel op de blauwe draad is stroom als de motor draait, de twee andere nooit.
Ik denk dat je starter overleden is, komt bij de A-klasse vaker voor, dat ie bijv. 5 x wel start en 1 x niet
Autootje start ondertussen elke keer
Ik heb een Mercedes A 160 automaat van 2003. Heb nu meerdere malen meegemaakt dat hij niet wil starten in de P stand. Dashboardlichten branden allemaal. Motor gaat niet rond bij het starten. Na 10-30 minuten wachten, doet hij het wel weer normaal.
Weet iemand raad?
13 jaar
Ik denk hetzelfde als hierboven dus startmotor.
Ik heb een soortgelijk probleem ' A 160 autom.2001. Relay K3 (0002 542 7619) vervangen geen verandering . Met bypas ( kabeltje bij de accu paars) starthij wel, dus startmotor is goed! Hij startprobleem treed alleen op wanneer hij een poosje heeft gedraaid, of hij nu rijdt stationair warm draait. Hij heeft een foutcode p1858, maar hier ligt naar mijn mening het probleem niet! Afkoelen en starten warm niet starten dus denk temperatuur maakt het verschil . Lees ik in het boekje dat wanneer je de sleutel doordraaid om te starten het starten automatisch gaat totdat de motor aanslaat.dit heet Tip Start.
Nu denk ik dat dit in een aansturing zit van een soort relay / kastje. Je voelt het ook wanneer je erop let. Draai de sleutel door bij start en laat direct los , hij blijft dan automatisch doorstarten totdat de motor aanslaat. Wie kan mij vertellen waar dat ding zit die er voor zorgt dat de auto automatisch laat doorstarten dat 'ding ' maakt problemen naar mijn mening.
Groetjes,
Raymond .
11 jaar
Wij hebben ondertussen identieke auto met identiek probleem.
Weet iemand hoe lang werk je moet tellen om de starter eruit te halen?
ik meen op 1,30 u toch moet lukken.
Willy, dank voor de reactie.
Die staat daar heel moeilijk en bij andere garage hadden ze aan eigenaar gezegd dat het meer dan een halve dag werk was, daar de motor er zo goed als uit moet.
Is wel degelijk een heel gedoe als je het de eerste keer moet herstellen, maar lukt wel.
Starter idd de geest gegeven.
[quote=Wappy]Ik heb een soortgelijk probleem ' A 160 autom.2001. Relay K3 (0002 542 7619) vervangen geen verandering . Met bypas ( kabeltje bij de accu paars) starthij wel, dus startmotor is goed! Hij startprobleem treed alleen op wanneer hij een poosje heeft gedraaid, of hij nu rijdt stationair warm draait. Hij heeft een foutcode p1858, maar hier ligt naar mijn mening het probleem niet! Afkoelen en starten warm niet starten dus denk temperatuur maakt het verschil . Lees ik in het boekje dat wanneer je de sleutel doordraaid om te starten het starten automatisch gaat totdat de motor aanslaat.dit heet Tip Start.
Nu denk ik dat dit in een aansturing zit van een soort relay / kastje. Je voelt het ook wanneer je erop let. Draai de sleutel door bij start en laat direct los , hij blijft dan automatisch doorstarten totdat de motor aanslaat. Wie kan mij vertellen waar dat ding zit die er voor zorgt dat de auto automatisch laat doorstarten dat 'ding ' maakt problemen naar mijn mening.
Groetjes,
Raymond .[/quote]
Hallo ,
Even een update qua mijn storing /probleem. Ik heb de auto in duitsland uit laten lezen en na wat andere niet niet al te belangrijke storings kwam er iets anders uit!
Het probleem zit bij mijn auto in de versnellingsbak (automaat) dit gaat om electrohydraulisch stuurapparaat, daat zit een switch in en deze geeft het sein veilig om te starten als hij gesloten is ( automaat in P en voet op rem etc.) wordt deze brug niet gesloten dan start hij niet. Alleen als hij afgekoeld is en dan door krimp ofzo wel net contact maakt en bij warmte net geen contact maakt of de ene keer wel en de andere keer niet . Heb er bij gestaan aangeluisterd en is verklaarbaar voor mij. Advies : via de bypass starten en blijven rijden onderdeel met compleet huis zal zo'n 800 euro kosten excl reparatie kosten. Dus nu een mooie startknop ingebouwd (beetje weggewerkt want starten kan altijd) en rijden maar.
Bedankt voor het lezen en meedenken ,
Groetjes,
Raymond.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar