Mercedes-Benz 220: aandrijfas C-klasse W202

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 cdi

Beste mensen,

ik wil de linkeraandrijfas loshalen van een W202 station diesel uit jan-2001, de stofhoes is kapot.
Nu heb ik de grote centrale moer los en de 6 boutjes waarmee de aandrijfas aan het diffje vastzit zijn los.
De aandrijfas is dus los van het diffje en kan ik naar beneden halen.
Toch wil de aandrijfas nog niet uit de naaf los.
Vergeet ik iets? Of moet ik gaan persen?

M.v.g
Michiel

migil

Geplaatst door migil (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Als die as zoveel problemen geeft ,demonteer de binnenhomokineet en schuif de hoes over de as naar de buitenzijde. Succes.

migil (0), 12 jaar geleden

Dank voor je reaktie, maar ik haal toch graag die as eruit. Er zit ook al een tijdje een tril in, dat kan misschien wel aan die as liggen.
Als ik hem demonteer kan ik hem eens goed bekijken.
Of anders vervangen.
Blijft de vraag waarom die as niet los komt..

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Dat kan door dat de kogels droog lopen maar ik zou het zoeken in de aandrijfas .Hardy schijven en ruime centreerbussen. Deze zijn met wat moeite er uit te trekken. Groeten

migil (0), 12 jaar geleden

ja, het tussenlager in de cardanas ga ik vervangen.
Maar de aandrijfas wil ik er toch uit hebben vanwege de kapotte stofhoes.
Weet iemand wat er precies moet gebeuren om die los te krijgen?
De moer in de naaf en de 6 boutjes bij het diff zijn los.
Moet de as zo uit de naaf komen of moet die as eruit geperst worden?

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Veel duitse merken zijn gek van lijm als borgmiddel . Gebruik een pouley of naaftrekker om die as er uit te drukken.
Ga niet op de as slaan want dan krijg je de moer er niet meer op en het wiellager neemt dat niet in dank af.
Die lijm laat al los even boven de 100 gr C dus een lasbrander is NIET nodig. Succes.

Hans4040 (330) PRO, 12 jaar geleden

Je kan hem eruit tikken met een passende stempel, zodat je de schroefdraad niet beschadigt, of je laat de moer erop zitten tot hij los is..
Lukt dat niet, dan moet je een trekker gebruiken.
Hij zit niet vast met lijm ofzo....hij heeft gewoon een strakke passing.

migil (0), 12 jaar geleden

Heb hem in de WB40 gezet en een nachtje laten staan. Nu kreeg ik hem (met wat geweld) los.
Ik zal nog mijn wiellager checken...
dank allemaal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.