close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 220: aandrijfas C-klasse W202

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 cdi

Beste mensen,

ik wil de linkeraandrijfas loshalen van een W202 station diesel uit jan-2001, de stofhoes is kapot.
Nu heb ik de grote centrale moer los en de 6 boutjes waarmee de aandrijfas aan het diffje vastzit zijn los.
De aandrijfas is dus los van het diffje en kan ik naar beneden halen.
Toch wil de aandrijfas nog niet uit de naaf los.
Vergeet ik iets? Of moet ik gaan persen?

M.v.g
Michiel

Geplaatst door

migil (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als die as zoveel problemen geeft ,demonteer de binnenhomokineet en schuif de hoes over de as naar de buitenzijde. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Dank voor je reaktie, maar ik haal toch graag die as eruit. Er zit ook al een tijdje een tril in, dat kan misschien wel aan die as liggen.
Als ik hem demonteer kan ik hem eens goed bekijken.
Of anders vervangen.
Blijft de vraag waarom die as niet los komt..

migil 0

12 jaar

Dat kan door dat de kogels droog lopen maar ik zou het zoeken in de aandrijfas .Hardy schijven en ruime centreerbussen. Deze zijn met wat moeite er uit te trekken. Groeten

Punt 50
badge

12 jaar

ja, het tussenlager in de cardanas ga ik vervangen.
Maar de aandrijfas wil ik er toch uit hebben vanwege de kapotte stofhoes.
Weet iemand wat er precies moet gebeuren om die los te krijgen?
De moer in de naaf en de 6 boutjes bij het diff zijn los.
Moet de as zo uit de naaf komen of moet die as eruit geperst worden?

migil 0

12 jaar

Veel duitse merken zijn gek van lijm als borgmiddel . Gebruik een pouley of naaftrekker om die as er uit te drukken.
Ga niet op de as slaan want dan krijg je de moer er niet meer op en het wiellager neemt dat niet in dank af.
Die lijm laat al los even boven de 100 gr C dus een lasbrander is NIET nodig. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Je kan hem eruit tikken met een passende stempel, zodat je de schroefdraad niet beschadigt, of je laat de moer erop zitten tot hij los is..
Lukt dat niet, dan moet je een trekker gebruiken.
Hij zit niet vast met lijm ofzo....hij heeft gewoon een strakke passing.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Heb hem in de WB40 gezet en een nachtje laten staan. Nu kreeg ik hem (met wat geweld) los.
Ik zal nog mijn wiellager checken...
dank allemaal

migil 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.