Mercedes-Benz 220 Oldtimer: Het lijkt of mijn accu leeg is

Bouwjaar: 1976, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 diesel

Hallo ik heb de volgende probleem

Tijdens het starten lijkt de accu leeg te zijn:
Met nieuwe accu ook zelfde problemen: ligt dus niet aan de accu , nieuwe erin geplaatst auto niet kunnen starten probleem wat het zelfde ik moest de auto weer starten met startkabels
Wel starten met startkabels: startmotor ok
Na een rondje lijkt de accu weer opgeladen: dynamo laadt wel op. als je hem aan en uit doet start hij wel maar na een uur ofzo begint het weer het lijk wel dat de accu zwak is

Ik weet het ook niet meer'

Garage heeft laadspanning gemeten 14 volt kwam eruit dat is goed dus.

Verder heb ik niks nieuws op aangesloten ofzo

Alvast bedankt voor uw hulp

lazcoste61

Geplaatst door lazcoste61 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1690) PRO, 12 jaar geleden

Hoeveel ampere trekt de startmotor tijdens het starten.
De accu die erin zit is wel van het juiste type , niet te ligt?
Gaat de motor trouwens helemaal niet rond of langzaam.
De massa verbindingen en + berbindingen wel allemaal schoon , geen geoxideerde aansluitingen.
Als hij niet wil starten moet je eens de dikke plus en de aansluiting van het startrelais op de startmotor eens rechtstreeks doorverbinden en kijk eens wat er dan gebeurd.

lazcoste61 (0), 12 jaar geleden

er zat 75 ampere erin nu heb ik 85ampre erin gezet met geen resultaat de zelfde probleem is het gebleven
hoeveel hij trekt weet in niet
alleen de start motor draait heel langzaam en daarna doet hij niks meer.
massa verbindingen zijn schoon, als u polen , plus en min kabel aan sluitingen bedoelt.
Dus bij plus pool , rode startkabel aan vastbinden en andere kant van de rode startkabel aan de plus van de startmotor?
Als hij start wat kan de probleem zijn dan ?? enig idee? ik wordt er helemaal gek van

Hans4040 (325) PRO, 12 jaar geleden

De 2 aansluitingen bij de rode pijltjes doorverbinden met een grote schroevendraaier.
PAS OP! zet de auto in z`n vrij en op de handrem...




[url=http://imageshack.us/photo/my-images/706...][img]http://img706.imageshack.us/img706/6781/...[/img][/url]

lazcoste61 (0), 12 jaar geleden

Hoe bedoelt u doorverbinden met een grote schroevendraaier? Moet ik de rode startkabel vastmaken aan een schroevendraaier en de andere kant van de startkabel een de pool van de startmotor? Ik snap er niks van:(

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Hans4040]De 2 aansluitingen bij de rode pijltjes doorverbinden met een grote schroevendraaier.
PAS OP! zet de auto in z`n vrij en op de handrem...




[url=http://imageshack.us/photo/my-images/706...][url]http://img706.imageshack.us/img706/6781/...[/url][/url][/quote]
dan start hij niet de startmotor draait wel rond, maar de bendix slaat niet in je moet spannig zetten op de 15+ het dunne draadje op de startmotor

meet eens doe een 4 punts meting

spanbandje (0) PRO, 12 jaar geleden

even de spanningsval meten over de + en de - Kabel tijdens het starten, dus tussen het startmotorhuis en de - pool.en het zelfde over de + aansluiting van de startmotor en de + pool van de accu. als de verbindingen goed zijn is het verlies ongeveer tussen de 0,5 en 1 volt als dit goed is heb ik het een keer gehad dat in de startmotor maar 2 van de vier koolborstels werkten door corosie,dan heeft hij maar halve kracht.
succes Marcel

Hans4040 (325) PRO, 12 jaar geleden

Volgens mij was het de bedoeling om te kijken of de startmotor goed werkt; zie #2
Daarom moet je de 2 aansluitingen (rode pijltjes) met elkaar doorverbinden, met een schroevendraaier.
De bendix schiet dan naar voren en de startmotor gaat draaien.

mvg,
Hans.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

sorry hans volgens mij gaat het fout zoals jij zegt de bendix gaat naar voren als je 15+ op de startmotor aan stuurt met een stroomdraad, als je het doet op jou manier wordt de bendix niet bekrachtigd maar wel het veld en zal de startmotor doen draaien maar de bendix niet laten inslaan
want op de tekening komt op de bovenste aansluiting de + kabel van de accu, en als je 15+ stroom geeft gaat de bendix in en verbind de 2 contacten met elkaar

Hans4040 (325) PRO, 12 jaar geleden

sorry jan, maar mijn ervaring als elektricien zegt van wel...als je de schroevendraaier op de aansluiting zet van de wikkeling en verbind hem dan door met de aansluiting van de bendix (waar de +kabel opzit) worden beide van spanning voorzien en slaat de bendix aan alsmede de wikkeling van de motor...kijk maar naar het plaatje, beide liggen aan elkaar.
op die manier omzijl je het dunne draadje.

mvg,
Hans

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

mijn ervaring als wegen wacht niet

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

mijn mening is dat de bendix aleen inslaat als de aantrekspoel (nr 1) bekrachtigd wordt. Dus als enkel de beide pijlen doorverbonden worden,lijkt MIJ dat alleen de startmotor gaat draaien,maar niet inslaat....
Dus 1 is de aansturing startmotor vanaf contactslot,bovenste pijl (houdspoel) is dikke plus op startmotor,onderste pijl is aansluiting die de startmotor ingaat en via huis massa maakt.
Maar het is alweer even geleden...

Roger10 (0), 12 jaar geleden

[quote=lazcoste61]er zat 75 ampere erin nu heb ik 85ampre erin gezet met geen resultaat de zelfde probleem is het gebleven
hoeveel hij trekt weet in niet
alleen de start motor draait heel langzaam en daarna doet hij niks meer.
massa verbindingen zijn schoon, als u polen , plus en min kabel aan sluitingen bedoelt.
Dus bij plus pool , rode startkabel aan vastbinden en andere kant van de rode startkabel aan de plus van de startmotor?
Als hij start wat kan de probleem zijn dan ?? enig idee? ik wordt er helemaal gek van[/quote]
Ik denk als je de nieuwe accu van BOSCH erin zet deze heeft 95amp en een startcapaciteit van 850 ah dat je problemen opgelost zijn je moet wel zorgen dat de bekabeling en massapunten zeker goed in orde zijn veel succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.