auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz V-Klasse: Aanjager kachel V220

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 112CDI

Hallo,

Ik heb een probleem met een kachel van een V220 CDI
De aanjager wil alleen nog maar op stand 4. De andere standen reageert hij helemaal niet op.

Heeft iemand een tip voor mij ?

vr gr Jan

Geplaatst door

dalton (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kachelweerstand is hoogst waarschijnlijk kapot.
Dan doet ie het alleen nog maar in de hoogste stand.

Succes

Fredje 0
badge

15 jaar

Ik heb het zelfde vorige week gehad. (v220cdi uit augustus 2000)
Kachelmotor gedemonteerd en een nieuwe gehaald bij MB-parts in velddriel (0418-631579)
Prijs is ca. € 110,--
Zelf makkelijk te vervangen!
Succes

olafvanzuiden 0

15 jaar

Als het aan de weerstand ligt hoeft er geen nieuwe motor in...

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

Bedankt tot zover voor de reactie,s.
Ik heb nog even gekeken naar de kachel motor.
Het lijkt er op dat deze maar twee draden in de stekkeraansluiting heeft.
Een logische redenatie zou dan zijn dat indien de motor zelf defect zou zijn, hij in stand 4 ook niet wil draaien.
Je zou dus denken dat het probleem in de toerentalregeling van de aanjager ( kachelmotor ) zit.
Bij de automatische airco hoort de regeling toch ook naar gelang de temperatuur in de bus is automatisch een andere snelheid aan de aanjager door te geven ?

Jan

dalton 0

15 jaar

Het toerental van de aanjager wordt geregeld via een aantal weerstanden; bij stand1 gaat de stroom door 3 weerstanden,
bij stand2 door 2 weerstanden, bij stand 3 door 1 weerstand en bij stand4 rechtsreeks naar de motor, dus geen weerstand.


mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

Hallo,

Het probleem met de kachelmotor is opgelost.
Het was inderdaad de kachelweerstand die gemakkelijk te vervangen was.

iedereen bedankt !!


[quote=Hans4040]Het toerental van de aanjager wordt geregeld via een aantal weerstanden; bij stand1 gaat de stroom door 3 weerstanden,
bij stand2 door 2 weerstanden, bij stand 3 door 1 weerstand en bij stand4 rechtsreeks naar de motor, dus geen weerstand.


mvg,
Hans.[/quote]

dalton 0

15 jaar

En jij bedankt voor de terugkoppeling.

Fredje 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.