Ik heb foutcode 1470 turbo laaddruk en 1354 nokkenas-krukassensor onaannemelijk signaal.
De auto loopt goed tot 3500 toeren,als je meer wilt of vermogen gaat vragen begint hij te stoten.
De brandstof word dan gewoon afgesloten.
wie weet er wat???
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de fouten wist, komen ze dan allebei terug? P1354 zie je weleens vaker, maar dan zonder motorproblemen. P1470 is een hele bekende, maar het kan vanalles zijn. Van een vervuild luchtfilter tot aan een defecte turbo bv. Controleer eerst eens de vacuumslangen, vooral die tussen het inlaatspruitstuk en de turbodruksensor en die tussen de drukomvormer en de turbo. Is het een auto met katalysator? Dan kan die het probleem ook nog veroorzaken als deze verstopt zit.
Hallo.
1354 komt terug als ik gas geef boven de 3500 toeren.
dan stopt hij de brandstof tot hij onder de3500 komt dan pakt hij het weer op en zo gaat het maar door.
die andere code is er nu uit.
auto heeft pas een nieuwe automaat eronder en vanaf die tijd is het probleem er?
alvast bedankt
Dan kan je het beste de krukaspositiesensor eruit halen en kijken of deze beschadigd is. Is deze onbeschadigd, dan zou ik gaan kijken of de tanden op de meeneemschijf onbeschadigd / recht zijn. Dit kan je doen door de motor handmatig rond te draaien en via het gat waar normaal de krukassensor in zit de schijf te beoordelen. Zijn er verder geen klachten?
heb ik allemaal al na gekeken,de waarde van de krukasensor zou 1000 ohm moeten zijn maar was 1040 ohm.
ik denk niet dat die dan een verkeerde waarde doorgeeft?
verder geen klachten
Weerstandswaarde van een sensor zegt niet veel.. Scoop erop en signaal bekijken geeft pas duidelijkheid..
Heb je de meeneemschijf ook al bekeken? Een kleine afwijking van 1 tandje kan al voor een dergelijk probleem zorgen. Als het een grote afwijking zou zijn, dan zou de motor niet eens aanslaan. Is dat allemaal goed, dan kan je voor de zekerheid nog met een scoop het beeld van de krukas- en nokkenassensoren bekijken.
Ik heb ook de meeneemschijf met een spiegeltje bekeken en zie geen beschadiging.
alleen een stuk waar een gedeelte uit is.
dat zou dan het gedeelte zijn waar de sensor het signaal uithaald.
het is een orgineel stuk waar ik geen beschading zie.
Dat er 1 tand mist, dat klopt. Daarmee wordt aan de regeleenheid het bdp van de 1e cilinder aangegeven. Tja, ik zou toch nog met een scoop het signaal controleren.
Heeft die motor een toerenbegrenzer dat je hem in de P niet vol gas kan geven,zoja hoe word die geschakelt?
via de automaatbak of via een stuurapparaat?
En als je de selectiehendel in de N zet?
Hetzelfde als P
Loopt het toerental wel op als je gewoon rijdt? Als dat ook niet zo is, dan is de motor in noodloop.
Het toerental loopt gewoon op tot 3500 toeren,dan stopt hij tot ongeveer 3400 toeren.
Auto loopt ook gewoon goed onder de 3500 toeren,net of er niks aan de hand is.
Geen roken,trekt verder goed.
Dus tijdens het rijden komt het toerental ook niet boven ongv. 3500toeren? Dat is noodloop en heeft te maken met je foutcodes. Zitten alle vacuumslangen e.d. wel op hun plek en zijn ze ook nog heel?
hallo,
als FC 1354 steeds terug komt zou ik de nokkenas sensor vernieuwen, komt wel vaker voor
dat deze stuk gaat.
Nokkenas sensor en toerentalsensor is al vervangen.
Kan het zijn dat de ketting versprongen is?
Dat gebeurt niet zomaar. Dan moet er iets anders aan de hand zijn. Heb je foutcode P1470 al verder uitgezocht?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar