👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo beste mensen
ik ben sinds kort eigenaar van een v-220cdi en ik kwam erachter dat als de aanjager aanstond er uitlaatgas in de auto kwam.
na alle topics te hebben gelezen blijkt dat dit aan de koperen brandplaatjes kan liggen dat deze niet meer goed afdichten.
nou heb ik afgelopen zaterdag mij hieraan gewaagd en ik was dankzij een bevriende mercedes dealer in het bezit van de schoonmaak frees en nieuwe rekbouten voor de voetplaatjes.
toen ik de inlaat en de afdekkap verwijderde viel ik bijna achterover van wat ik aantrof.ik ben zelf storingsmonteur mobiele kranen en heb al veel meegemaakt maar dit had ik nog nooit gezien zoveel troep en aangekoekte uitlaatsmurrie.
ik heb er de hele dag op gewerkt en gelukkig ging het perfect en loopt de auto nu als nieuw.er waren er 3 lek.
ik wil de mensen die dit ook hebben enkele tips geven welke mij ook hebben geholpen nl
als je een waterverwarming hebt deze aan laten voor het makkelijker verwijderen van de aangekoekte rommel en let erop dat deze rommel niet in het draadgat komt van het rekboutje (heb ik dus gehad)en dan krijg je deze dus niet ver genoeg er in en zie het er dan maar eens uit te krijgen.heb ik met een lange draadtap gedaan.
bij mijne zat ook de egr klep helemaal vol roet en het inlaatspruitstuk,nu snap ik dus waarom hij nogal rookte met accelereren.
Nou mensen het is dus goed zelf te doen en tel maar uit wat je besparen kan
ik hoop dat jullie wat aan mijn ervaring hebben.
groetjes wil
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedankt voor de tip.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar