Mercedes-Benz E-Klasse: Accu loopt leeg na 1 a 2 dagen stilstaan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 CDI

Ik heb hier een Mercedes 220 CDI staan waarvan na 1 a 2 dagen de accu (bijna) leeg is inmiddels zijn er al 3 nieuwe accu's ingekomen, het gekke is dat alles gewoon pefect werkt alleen gebeurt het soms dat bv na 2 uur in een keer het dashboard gaat branden soms na een paar uur weer vanzelf uitgaat of wat vaker gebeurd gewoon niet meer uitgaat.
Nu heb ik op de zekering van de klok een relaux gebouwd zodat als ik de motor uit doe ook het dashboard uit is nu dacht ik dat ik het probleem had gemaakt totdat laatst de accu weer (bijna) leeg was nu viel mij op dat ook de lampjes om de radio heen ook aangaan na een paar uur ik kan nu ook wel die zekering gaan afsluiten maar nu is mijn vraag heeft iemand dit wel eens eerder gehad en wie weet waar moet ik zoeken.

Vr. gr. Eric

Eric Veencars

Geplaatst door Eric Veencars (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Auto komt verm. uit de "Sleepmode" en dan worden div systemen geactiveerd.
Word vaak veroorzaakt doordat het systeem (ten onrechte) activiteit ziet.

Is al div keren wat over besproken op problemcar (ook bij Mercedes) .
Meestal een defecte controller.
Is de auto al een keer uitgelezen?
Oiram

Eric Veencars (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]Auto komt verm. uit de "Sleepmode" en dan worden div systemen geactiveerd.
Word vaak veroorzaakt doordat het systeem (ten onrechte) activiteit ziet.

Is al div keren wat over besproken op problemcar (ook bij Mercedes) .
Meestal een defecte controller.
Is de auto al een keer uitgelezen?
Oiram[/quote]
Ja, de auto is al diversen keren uitgelezen maar ze kunnen bij de dealer niks vinden er werd mij verteld dat het een kwestie van zoeken werd en dat ze in het ergste geval er wel een paar dagen mee bezig zouden zijn.
En nu blijkt dat het een probleem is dat al vaker voor is gekomen, zou dit probleem dan echt niet uit te lezen zijn??? is een defecte "contoller" dan niet te vinden bij het uitlezen???
En is dat een grote put om zo'n "controller" te vervangen???

Alvast hardstikke bedankt voor de tip Oiram!

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Met een controller bedoel ik een van de (vele) computers in je auto.
Het vervangen is meestal simpel.
Maar de computer vinden die deze storing veroorzaakt daar ligt het probleem.
Meestal halen ze om de storing te vinden een comp. los en kijken of het probleem dan over is.
Nog niet opgelost? dan de volgende enz enz.
Stond laatst iets op problemcar over een stoel computer die dit veroorzaakte.
Oiram

Paul Hasselaar (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat klopt maar die gaf continu een lekstroom van een paar Ampere.
Als dit verschijnsel maar zo nu en dan optreedt is het vrijwel alleen op te lossen door alle daarvoor in aanmerking komende componenten stuk voor stuk te verwisselen tot de fout niet meer optreedt.

Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.