Mercedes-Benz S klasse: accu loopt leeg s klasse 1999

Bouwjaar: 1999

vanaf vorig jaar winter heb ik het volgende probleem.
ondanks dat er een vollen accu is kan het voorkomen dat er na 1 of 2-3 dagen ik de auto niet kan starten.
heb het meerder malen uitgelezen maar helaas het is echt gissen wat ze doen.
eerst werd er gezegd dat het de luchtveer was(gaf ie ook aan)die dus vernieuwd(kost een vermogen)
er zijn vorig jaar tot 3x toe een nieuwe accu erin gezet maar helaas.
toen zou er een klepje in het dashbord stroom vragen dus die is uitgeschakeld.
toen werd het weer wat aangenamer en had ik er geen last meer van tot een paar weken geleden.
ben op een zaterdag naar duitsland geweest en zondags kon ik de achterklep niet open krijgen en de knopjes in de deur gingen niet om hoog.
heb de kofferbak met het pennetje wat in de sleutel zit geopend,de dashbord verlichgting deed het nog wel maar starten ho maar.
er is toen een nieuw slot in de kofferbak gezet plus pomp was doorgebrand dus die ook vernieuwd.
probleem opgelost dacht ik,maar na 4 dagen kon ik de auto weer niet starten.
wie weet wat het eventueel kan zijn of heeft ook zoiets meegemaakt.

mbs320-1999

Geplaatst door mbs320-1999 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (325) PRO, 13 jaar geleden

[b]Dit topic is door moderator verplaatst[/b]

banne (0), 13 jaar geleden

Momenteel last van hetzelfde probleem bij een W220 uit 2000. Ik weet zeer waarschijnlijk echter wel wat er wakker blijft. De exacte naam weet ik niet maar het is de unit waaraan je knipperlicht "stokje"/ ruitenwisser "stokje" aan vast zit. Deze blijft héél zacht zoemen en stroom vragen. Deze unit houdt daarmee de hele auto wakker wat resulteerd in een stroomverbruik van 3 ampére om de 12 seconden en dat voor 6 seconden lang. Dan is je accu inderdaad wel snel leeg. De overige mogelijke stroomverbruikers heb ik allemaal losgehaald. Alle zekeringen eruit, de OBF afkoppelen, de command afkoppelen, de combiklok afkoppelen, het contactslot afkoppelen. Uiteindelijk bleef er 0,75A over wat dus zéér vermoedelijk bij bovenstaande unit vandaan komt. Als het weer wat beter is zal ik deze ook eens loskoppelen en mijn bevinden hier plaatsen.

banne (0), 11 jaar geleden

Hele late reactie maar ik zapte hier toevallig langs, mijn probleem is later definitief gevonden en opgelost. Achterin de kofferbak (rechts) zit een stuur unit voor de aanhangwagen verlichting. Deze hield de hele auto wakker doordat er kortsluiting in zit ergens (schijnt vaker voor te komen) unit is vervangen en sindsdien nooit meer problemen gehad :-) Het is simpel te checken door de 2 stekkers los te nemen en opnieuw het amperage te meten...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.