Hallo,
Ik heb een W126 500SE uit 1982. De motor is goed lopend een jaar geleden uit een 126 van 1989 gekomen.
Nu hebben we deze weer in gebouwd, maar de motor blijft heefig schudden.
We hebben vervangen:
inlaatspruitstukpakking links en rechts
injector rubbers inclusief houders
rubber bussen tussen het k-jet tronic huis
retour vacuum injector huis
ontsteking module
bougie's plus kabels, verdelerkap en rotor
andere stappen motor
er is wel een k-jet tronic van een 380 op gezet, maar volgens mij moet dit geen probleem zijn.
het maakt geen verschil of de auto op gas of bezine loopt.
co is afgesteld in de garage, maar dit lost ook niets op.
bij +/- 1200 toeren rijd de auto als een zonnetje, daaronder gaat hij weer schudden.
heeft iemand enig idee.
Mvg, John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
leerlauf module dat is dat zwarte kastje wat naast je computer zit vooraan tegen je schutbord
leerlauf module is ook van een 380, en deze heeft ook altijd goed gewerkt.
de motor staat niet te halen, hij loopt in neutraal 680 toeren en in drive 550 constand.
maar ik zal morgen de module eens om wisselen met een andere uit een 500
14 jaar
ik heb ooit een 450 slc gehad en die motor liep stationaar op 7,stond ook wat te schudden na lang speurwerk en vanalles te hebben vervangen en getest bleek als ik de stekker van een zender aftrok die aan de zeikant op 't luchtfilterhuis zat ging die perfect lopen stekker weer erop weer op 7,en er was niet een cilinder die specifiek uitviel maar gewoon een typisch geval van hele motor die beeld vertoonde van een op 7 lopende motor,kwam gewoon bij toeval op deze zender omdat bij verwijderen van het luchtfilterhuis de motor perfect liep,ik heb nooit geweten waar deze zender voor was ,hoogstwaarschijlijk luchttemperatuur of luchtdoorstroom zender maar gewoon losgelaten en jaren perfect gereden.misschien zit die bij dit type van jou ook erop???aan de linkerkant of 't luchtfilterhuis in die aanzuignek
14 jaar
Sorry dat ik pas laat reageer, maar soms is er geen tijd voor hobby.
ik heb ondertussen de leerlauf module gewisseld met een andere 500, maar geen verschil.
Als ik het stekkertje van de zender los haal gaat de motor 800 toeren draaien, maar het schudden is niet over.
Veder heb ik alle vacuum van de motor los genomen en af gedopt maar dit helpt ook niet.
Compressie opnieuw getest, 7 cilinders tussen 10,5 en 11 bar en clinder 5 heft 14 bar.
Kan dit het probleem zijn en wat kan de oorzaak hier van zijn
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar