Mercedes-Benz SLK-klasse 1997: activeringsklep

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 142

de activeringsklep voor de compressor werkt niet meer als de motor warm is. K40 relais en de lmm zijn al vernieuwd. ook de electromagnetische koppeling van de compressor werkt perfect. Mijn vraag is wie stuurt de activeringsklep aan.

h.troff

Geplaatst door h.troff , lid sinds 3 maanden geleden

4 Reacties

Heino4267, 3 maanden geleden

Compressor? Bedoel je niet de koppeling op de aircopomp?

harry4203 PRO, 3 maanden geleden

De compressor van de motor zal bedoeld worden, heb je geen foutcodes die naar een component wijzen?

Heino4267, 3 maanden geleden

Lijkt mij onlogisch, hopelijk brengt TS hier meer duidelijkheid over.
(ik heb zelf een 200 Kompressor van 2006 en daar zit geen elektromagnetische koppeling op de compressor. Dat zou ik ook heel onlogisch vinden, want een compressor hoort altijd mee te lopen (zoals bij mijn auto) om juist bij (hele) lage toerentallen al direct en permanent flink trekkracht te leveren. Ik rij (automaat) zonder handmatig zelf ingrijpen in de versnellingen in de stad bijna alles rond de 1300 toeren.)

    Als ik een electrisch schema had was ik klaar. Blijkbaar is dit systeem niet bekend - h.troff, 3 maanden geleden

h.troff, 2 maanden geleden

Nog geen oplossing gevonden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.