hoi daar mede sleutellaars.
ik heb hier een 230te van 86 staan en nu vraagt de eigenaar of de m102982 motor in deze auto goed op lpg kan lopen. of dat je dan veel problemen gaat krijgen de motor heeft 200.000 km gelopen.iemand ervaring hier mee?
bvd mvg ries
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de meningen zullen verdeeld zijn maar een mercedes op gas geeft altijd problemen dat kan je wel vertellen,hier zit een erkend gasbedrijf en die bouwt absoluut geen gas in bij mercedes,altijd klote.
niet doen!!!!
12 jaar
hoi robby en roger.
bedankt voor de info ik zal het zo doorgeven aan de eigenaar van de auto.
dan kan hij zelf beslissen wat hij er mee doet.
mvg ries
probleem opgelost
12 jaar
Interressant stukje;
Door de stijgende populariteit van diesel en de onwil van de overheid om het rijden op LPG te stimuleren, loopt de LPG-markt steeds verder terug. Dat bracht Mercedes-Benz Nederland enige tijd geleden ertoe om zich niet meer met LPG bezig te houden. Voorheen was er een hechte samenwerking met de firma LPG-Techniek in Zevenaar wat betreft de ontwikkeling van gassystemen die aan de diverse Mercedes-typen zijn aangepast. Bij die ontwikkeling was ook de fabriek betrokken. Deze samenwerking resulteerde niet alleen in een betrouwbaar en veilig product, maar de fabriek of de importeur stelde zich ook volledig garant voor de totale auto, dus inclusief de gasinstallatie. Op dit punt was er dus geen enkel verschil met de auto"s die op benzine of diesel reden. Doordat de importeur er geen bemoeienis meer mee heeft, worden voortaan door de importeur geen garantieclaims geaccepteerd met betrekking tot de gasinstallatie of het rijden op gas. Daarvoor moet de gasrijder zich, zoals gebruikelijk, tot de fabrikant/inbouwer van de gasinstallatie wenden. Wij adviseren u contact op te nemen met genoemde firma in Zevenaar (tel. 0316-333741), die, naar wij aannemen, wel een gasinstallatie in uw nieuwe C 200 zal willen inbouwen. Of de inbouw later consequenties zal hebben voor de inruilwaarde, is moeilijk te zeggen. Het is niet onmogelijk dat de huidige (dalende) trend in de LPG-markt in de nabije toekomst door aanpassingen in de fiscale sfeer zal worden omgebogen. In dat geval kan de aanwezigheid van de gasinstallatie in uw auto positief of op zijn minst niet negatief op de inruilwaarde uitwerken. Wat blijft is natuurlijk het voordeel van de aanzienlijk lagere literprijs voor LPG nadat het omslagpunt is gepasseerd. Als u bekend bent met de kosten voor aanschaf en inbouw van de gasinstallatie, kunt u door Automobiel Advies (tel. 072-5718160) laten uitrekenen bij welke kilometerstand het omslagpunt bereikt zal worden. (DB)
[b]Bron: Autoweek.nl
Deze 'Vraag & antwoord' is eerder gepubliceerd in AutoWeek nr. 38 van 1999.[/b]
@Ries 69; M.B. en LPG is inderdaad niet altijd de gelukkigste combinatie. Het kan allemaal wel, maar dan dien je ook de cylinderkop om te bouwen/reviseren naar LPG gebruik. Ik kwam er te laat achter, en dat geintje heeft me uiteindelijk ruim 3000 euro gekost. Wil jouw klant alsnog op LPG gaan rijden, monteer dan gelijk een valvesaver van Flashlube.
Je begrijpt dat het kosten/baten plaatje van een auto met ruim 2 ton op de teller er ineens anders uitziet.
Wil je hij auto t.z.t. inruilen, of helemaal oprijden? In het laatste geval zo ik het wel aandurven, mij is verzekerd dat een goed uitgevoerde ombouw een paar ton meegaat.
12 jaar
Die valvesaver van Flashlube is dit zoiets als Marly ontkolende kopsmering?Dit is of was een zeer goed produkt maar ik weet niet of het nog verkrijgbaar is!
12 jaar
[quote=Roger10]Die valvesaver van Flashlube is dit zoiets als Marly ontkolende kopsmering?Dit is of was een zeer goed produkt maar ik weet niet of het nog verkrijgbaar is![/quote]
We wijken een beetje van't onderwerp af, maar hier een interessante discussie bij onze vlaamse buren over Marly en Flashlube. Enne... Marly is gewoon te koop, zie www.marly.com .
http://www.autoforum.be/showthread.php?2...
12 jaar
Valve saver is leuk als het via een pompje met de juiste dosering ingespoten word,zoals bij de allernieuwste vialle installaties.
Die systemen waar een fles gemonteerd word onder de kap en via de onderdruk aangezogen word zijn bijna niet af te stellen.
Bij koud weer moet je het doseersysteem bijna helemaal open zetten en bij warm weer trekt tie in no-tome de hele fles leeg.
Kortom,geen ideaal systeem.
Daar komt nog bij dat het geen wondermiddel is,koppen waar geen stelliet zetels inzitten of die afsluiten in geanodiseerd aluminium zijn in no-time weggebrand.
Als je op lpg wil gaan rijden zoek dan een auto waar dat nog probleemloos mee kan.
Maar ga geen oude mercedesen ombouwen naar lpg,het kan wel,maar dan eerst investeren in een kop met harde zetels.
ik begrijp heel goed dat met de huidige benzine prijzen het een aantrekkelijk alternatief is,maar ga niet over een nacht ijs.
Laat je goed informeren (fora en oldtimer sites) en bij voorkeur geen lpg boer.
Want die zeggen altijd:kan prima meneer.
Maar jij zit met de ellende als de kop eraf moet,en dat kost ook geld en daar kun je heel wat benzine voor kopen.
Sowieso zou ik alleen eraan beginnen als er hydraulische stoters in zitten.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar