klant is bij mij aangekomen met een warm gereden motor, gekeken en de auto bouwt enorm veel druk op
cylinderkop eraf gehaald en de koppakking is tussen cylinder 2 en 3 volledig doorgeslagen en de kop was krom.
kop naar een revisie bedrijf gebracht en laten reviseren en vlakken. alles in elkaar gezet met een nieuwe thermostaat.
motor loopt goed maar bouwt nog steeds veel druk op en alleen de bovenste radiatorslang wordt warm de onderste blijft koud
als ik er dan een stukje mee ga rijden loopt de temparatuur meten op en gaat hij weer heel veel druk opbouwen.
wie heeft hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kop ook afgeperst? Zal mij niks verbazen dat er een scheur(tje) in zit.
Je weet zeker dat bv de radiateur niet verstopt zit? Of wat anders?
De waterpomp doet het toch wel?
ik ga morgen de waterpomp controleren en de radiateur vernieuwen die ziet er toch niet al te fris uit
en dan zal ik morgen even navragen of de kop ook afgeperst is.
de radiateur zat verstopt het probleem is opgelost.
Mooi, mijn ervaring is toch dat vaak het gevolg wordt opgelost (koppakking) maar de oorzaak over het hoofd wordt gezien.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar