Mercedes-Benz Vito: Afgeslagen en loopt niet meer Vito 110 CDI

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110 CDI

Heb een Vito opgehaald die was afgeslagen en loopt niet meer. Wil soms nog wel bijna aanslaan. Foutcode 1661 Spanningsisnaal verstuiver 1 en 4 spanning te laag. Brandstofdruk tijdens starten 23 Mpa (230 bar) dus moet hoog genoeg zijn. Gewoon een kapotte verstuiver ? Of iemand een ander idee.. Dacht dat bij een kapotte verstuiver de brandstofdruk lager moest zijn namelijk..

René

garageburgwal

Geplaatst door garageburgwal (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Siem Bijman (165) PRO, 16 jaar geleden

Laatst met een Volvo V-40 19D commonrail gehad. 1 Verstuiver bleek lek en plots wilde de auto niet meer aanslaan. Wegenwacht kreeg hem met startpilote aan de praat en toen hij bij ons binnenkwam starttte hij wel weer, maar pas na lang doorstarten. Zoals gezegd bleek er 1 verstuiver lek en daar hebben we een revisie verstuiver gemonteerd en die loopt al weer een dikke 10.000 km probleemloos.
We hadden de retour afgekoppeld van alle verstuivers en toen gestart om te zien welke verstuiver niet goed zou zijn. Het was direkt zichtbaar aan de retourstroom welke verstuiver lek was. Misschien bij jouw Vito ook zo te controleren Rene. Of eerst even aan de praat proberen te krijgen met startpilote (wel uitkijken daarmee, want het is een paardemiddel in noodgevallen!) om te checken of het daar in kan zitten.

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoi Siem,

Had hem gister al aan de praat met wat remmenreiniger.. Ik ben hem nu even aan het lossleutelen om de verstuivers te testen.. deze verdenk ik maar dan had de brandstofdruk niet zo hoog moeten zijn denk ik.. maar ja ik moet toch ergens beginnen hé ;-)

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb de injectoren inmiddels getest en gezien dat er al één nieuwe inzit. De andere drie hebben na 30 seconden starten al 2x zoveel retour in de slang zitten dus dinsdag eerst maar eens drie nieuwe injectoren monteren.. 2 lekken ook al brandstof naar buiten toe...
Wordt vervolgt..

Zander Indencleef (0) PRO, 16 jaar geleden

Je moet s kijken naar de zekeringen onder de bestuurderstoel

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Ga ik nog even doen... ervaring mee?

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb vandaag de drie injectoren vernieuwd... was er al een beetje bag voor maar er zit wel meer "leven" in maar hij slaat nog niet aan.. Ben nu zover dat als ik de stekker van de injector haal die niet is vernieuwd dan slaat hij aan en loopt op drie cilinders.. Stuurdraden maken geen sluiting met elkaar en niet met massa, ga er morgen verder mee meten

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Rene,

Probeer eens als je de rubberafdichtingen uit de stekkers haalt die op de verstuivers zitten,of de motor dan wel aanslaat.

Hans

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Kan ik altijd even proberen, maar hoezo??

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Op de een of andere manier is er slecht contact

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Het is geen zaak van slecht contact maar de motor loop niet als ik de stekker op de injector heb. Stekker eraf en de motor slaat wel aan.. De stekker op één van de oude injectoren en hij slaat weer niet aan dus probleem zit in de bedrading naar de injector toe of in regeleenheid.. morgen even wat testen

Bril (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit kan alleen maar een sluitting in de bedrading zijn.Haal de bedrading van het blok los dat is ongeveer 45 min werk en controleer de bedrading op sluitting.Ik heb dit al een paar keer mee gemaakt.


Gr Dirk

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Probleem zit hem in eindtrap van de computer... Bedrading heb ik al omgelegd dit gaf geen resultaat. Computer wordt opgestuurd naar Actronics daar kennen ze het probleem en kunnen ze het waarschijnlijk verhelpen..

Bril (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoi René

Als er een eindtrap van het Cdi module stuk gaat komt dat meestal door sluiting in de bedrading of een injector met een te hoge weerstand en het bericht onderspanning is een ander woord voor sluiting aan massa.Het is zonde als je een gerepareerd module aan kapotte bedrading hangt.

M vr Gr Dirk

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Oké Bedankt Dirk.. Ik zal het nog even extra controleren maar bedrading heb ik al doorgemeten en maakt geen sluiting met massa of met andere draden.. de injector zit er nog maar 40.000 in en deze heeft ook dezelfde weerstand als de nieuwen.. Maar bedankt voor de tip!

vwfan (5) PRO, 16 jaar geleden

computer geeft wel vaker problemen ook al is de bedrading en verstuivers goed.

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Computer vrijdag weer gekregen en gemonteerd.. Probleem verholpen auto rijdt weer! Iedereen bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.