auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz E-Klasse: afstellen automaatbak

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300d 24v

wie kan mij vertellen hoe ik de vacuummodulator op de brandstofpomp moet afstellen en hoe precies komt dit afstellen?
ik heb er een nieuwe op gezet om hem beter te laten schakelen.
en op welke manier moet ik de afstelling van het vacuum onder de auto (aan de zijkant van de bak) afstellen?
ik bedoel de draaiknop aan de zijkant van de bak.
als je wil leg het me dan ff stap voor stap uit en waar ik op moet letten, of als iemand een goed en betaalbaar adresje voor zoiets heeft in de omgeving van assen hoor ik het ook graag.

groeten,
bert.

Geplaatst door

bertusbonk (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is het probleem met je schakelen dan?

Harry4233 0
badge

17 jaar

hij klapt in de bak bij het overschakelen, hoe hoger de versnelling des te minder het klappen word.

het motor toerental word niet geleidelijk naar beneden gebracht maar het gebeurt in een keer!

groeten, bert.

bertusbonk 0

17 jaar

Dat is of een vacuumprobleem inderdaad, of meestal slijtage van de rembanden, heb je al eens olie en zeef vervangen van de bak?

Harry4233 0
badge

17 jaar

hij stijgt niet in toerental op het moment van schakelen maar brengt het toerental/vermogen te snel naar beneden voor de volgende versnelling met als gevolg het "klappen" tijdens het schakelen.

ik heb hier eerder een automaatbak gehad met versleten rembanden en die klom op in toerental tijdens het opschakelen, dat doet deze bak niet.

filter en olie is gewisseld en dit had geen effect op het schakelen, het vervangen van de vacuummodulator op de brandstofpomp heeft ervoor gezorgd dat het erger is geworden.
wellicht dat deze nieuwe modulator voor meer vacuum bij de bakregeling zorgt waardoor het nu erger is.

mede hierdoor denk ik aan een kapotte en/of niet juist afgestelde vacuumregelaar op de bak zelf.

groeten, bert.

bertusbonk 0

17 jaar

het was een probleem met afstelling, de regeling op de automaatbak stond niet goed.
de bak zelf is ondanks zijn km stand niet kapot gelukkig.

groeten,

bert.

bertusbonk 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.