dag,
3j geleden brandde het airbag srs-lampje voor de eerste keer, in de garage werd dit opgelost:het bleek een passagiersairbagprobleem
1,5 j geleden zelfde probleem, ondertussen ongeveer een 7 keer naar de garage geweest,2x airbag aan de passagierskant vervangen
probleem blijft.Nu onlangs werd 1 of ander kastje vervangen.Probleem blijft.
Wagen is ongevalvrij.
HELP
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
spijtig dat er geen reactie kwam op mijn probleem
ik ga toch even schetsen hoe het nu is met het srs -probleem
mijn wagen is de laatste maand,ja 1 volle maand, in de mercedes-garage geweest.
er wordt me gemeld dat ze mijn srs-probleem niet kunnen herstellen en mijn wagen werd doodleuk,nog steeds met srs-probleem afgeleverd.
dit kan dus...
en nu???
hopelijk toch een reactie
HI,
Ik heb een zelfde auto c200 cdi en het zelfde probleem srs lampje brand, na het uigelezen te laten hebben door mb blijkt het aan de passagierskant te zitten, in de stuureenheid, bekabeling of airbag zef. Ik heb het echter nog niet laten repareren
18 jaar
dag suatien,
srs-probleem blijft hardnekkig
heb ondertussen contact met CAC maastricht (noodnummer mercedes),maar wordt er niet wijzer van,ik vraag me af of ik nog ooit een mercedes wil kopen.
"ultieme" voorstel van de garage: vernieuwen volledige kabelboom,kostprijs 2500, 3 dagen werk.......
ik krijg evenwel geen garantie dat het probleem dan opgelost is.....
te gek om los te lopen
merc edes was een topmerk
mvg
18 jaar
vraagje hebben ze wel eens naar je gordel gekeken !!!!!
meschien dat daar de fout zit
doe ook maar een gokje.........!!!!!!!!!!!!!!
dag frenk,
ik kan me niet inbeelden dat de mercedesgarage ,nadat ik de wagen 7 keer binnenbracht hiervoor en nadat er contact geweest is met de technische dienst van de invoerder, niet naar de gordel zou gekeken hebben.
ik zal zeker niet nalaten dit te vragen bij mercedes
tks
18 jaar
Als je die auto laat uitlezen neem ik aan dat ze ook een print maken van het probleem(storrings code) als je die code hebt kan je vaak wel herleiden wat het probleem kan zijn want elke code staat voor een probleem.Er was al geschreven dat het in de gordels kan zitten als dat zo is moet je dat heel simpel kunnen zien aan de weerstand waarde die gegeven word in je laptop tijdens het uitlezen.Wat ook een mogelijkheid is als er een stekker niet goed werkt van de bekabeling.Elke stekker in een airbag kring heeft een brug zodat het srs module kan zien dat er een stekker los is gegaan deze brug kan ook wel eens doorverbinden als de stekker er gewoon op zit dit gebeurd ook vaak bij de vito type 639.Dit probleem kan je heel simpel oplossen door onder deze brug een klein stukje papier te leggen en de stekker weer op zijn plaats te drukken (kan geen kwaad want de stekker zit gewoon weer op zijn plaats en heeft verder geen invloed op de werking van de airbag kring)Deze brug maak een verbinding tussen de 2 draden en als de stekker perongeluk toch los gaat ziet het srs module toch een onderbreking in deze kring
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
MvrGr Dirk
het airbag systeem bestaat uit een hoop compenenten en dat je soms denkt dat je weer het zelfde probleem aan je auto hebt is logisch omdat je waarschijnlijk alleen je lampje ziet.
Jullie kunnen nu hier wel gaan zitten klagen maar het srs systeem is te gecompliceerd om diagnose te stellen zonder de auto uittelezen en gegevevens te hebben welke eventuele storingen zich voorgedaan hebben.
probeer anders wat gedetailleerd te omschrijven welke storingen er in hebben gezeten
welke testen ze hebben uitgevoerd wat ze hebben doorgemeten en wat ze gevonden hebben etc etc etc
Anders is het voor ons ook gissen en daar wordt je ook niet wijzer van.
gr janus
beste bril en janus5151,
nadat mijn wagen ,na 1maand in de garage geweest te zijn, teruggebracht werd-zonder reparatie- heb ik deze wijze van "werken" gemeld bij CAC-maastricht via 080017777777. het probleem werd door deze mensen bekeken, er werden door de mercedesgarage, m.i. tegenstrijdige meldingen gedaan aan CAC.
Met als gevolg dat ik de eigenaar van de mercedesgarage(3 vestigingen) een brief schreef wat er gebeurd (of beter: wat niet gebeurd )is in zijn garage om via die weg toch een oplossing te zoeken voor het srs-probleem. Dit is ondertussen 14d geleden: zonder antwoord. Morgen meld ik een klacht bij de invoerder.Dit is werkelijk te gek wat er allemaal met mijn wagen gebeurde. Ik kocht mercedes owv zijn kwaliteit en goede naam....
Hoe geraak ik aan de diagnosegevens die reeds uitgelezen werden?En inderdaad,Janus, er werd me verteld dat er telkens een ander srs -probleem opdook.
Door mijn beroep kom ik in contact met een heel pak mensen die ik spreek over mijn probleem.... Ik kocht mercedes owv zijn kwaliteit en goede naam....
ik hou jullie asap op de hoogte.
dank alvast
18 jaar
Ik wil graag weten van je hoe dit afloopt ik werk ook veel met CAC in maastricht omdat ik bij mercedes werk maar als je een auto uitleest met een laptop maak je altijd een print van het probleem (Ik wel want dan kan je altijd achteraf een probleem bekijken ook als het probleem niet meer actueel is)
Gr Dirk
hallo rudid ik heb hetzelfde prbleem gehad met me auto betreft een e 320 cdi van 2001 heb hem nieuw gekocht en een half jaar geleden begon het gemieter srs aibag lampje begon te branden ik ben toen naar de dealer gegaan de auto achter gelaten en kon hem weer ophalen de andere dag en moest 132,50 betalen heb 2 dagen gereden en weer om een lang verhaal kort te maken ben ik in totaal 600 euro lichter en het probleem is er nog steeds! ik heb de kilometertellerklok eruit gehaald en de lampjes verwijderd en ook die bij de pook ben nu overal vanaf en kost niets!
ik hoop dat je er ists aan hebt het is niet de manier weet ik maar als je het beu bent dan doe je alles
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar