Mercedes-Benz B-klasse: airco pomp en olie sensor vervangen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

aircopomp en olie sensor defect, 2e hands pomp € 300 en nieuwe sensor € 85.
Volgens de garage is dit veel werk en de auto moet 3 dagen naar de garage.
3 dagen werkplaats tarief???
Kan iemand mij vertellen wat het vervagen mag kosten?

alvast bedankt Wim

wimkos

Geplaatst door wimkos (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz B-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

willy9 (0) PRO, 12 jaar geleden

aircopomp indien al leeg 2 leidingen en 3 boutjes -riem 1 uur --onderwagen -kunt er zo direkt bij--vacuum trekken 20 min en vullen 10 min pakt 2u samen
sensor -olie aflaten sensor demonteren en monteren 1u (royal).
optie -deze garage snel voorbij rijden.
gr

TheoStek (0) PRO, 12 jaar geleden

Het wil niet zeggen dat als je de auto 3 dagen bij de garage kwijt bent, dat ze er ook drie dagen aan werken ! Het is best mogelijk, dat de garage de auto wil inplannen i.v.m werkzaamheden die ze al hebben en tussen door aan jouw auto kunnen werken.
Je vraagt wat mag dat kosten ? Waarom heb je dat dan niet gevraagd aan de garage ? en wat is het veel werk precies ?

Als de compressor kapot is (vastgelopen) dan is het i.d.d. veel werk en ben je er niet met twee uurtjes om alleen de compressor te vervangen ! daar komt veel meer bij kijken : demonteren: compressor, droger, expansieventiel., spoelen van het gehele systeem: nieuwe onderdelen monteren: compressor, expansieventiel, droger.

werkwijze: systeem afpersen (lek dichtheid), diep vacumeren, standtijd handhaven van 30 min na vacumeren (lekdichtheid), afvullen, enz, enz.

Dus alleen de airco compressor vervangen als die is vast gelopen ? heeft geen zin..sta je binnen korte tijd weer bij de garage.
Ik gis ernaar dat die is vastgelopen, want het is een continu variabele compressor die altijd mee draait, zodra de motor loopt.

wimkos (0), 12 jaar geleden

De auto in koude toestand piept als een boom vol spreeuwen in warme toestand piept hij nauwelijks.
Ik ga er dus van uit dat hij is vastgelopen, volgens de garage kan het geen kwaad om ermee te rijden.
Volgen opgave garage was de pomp lek.
Omdat de garage zich niet wil wagen aan het aantal werkuren en ik graag wil weten wat ongeveer de rekening zal worden heb ik deze vraag gesteld

TheoStek (0) PRO, 12 jaar geleden

Het kan geen kwaad om ermee door te rijden als de compressor is vast gelopen, de koppeling breekt namelijk af om te voorkomen dat de multiriem wordt overgetrokken.
Anderzijds kan die met een burn-out (vast lopen) bezig zijn, naar de verklaring van piepen in koude toestand ?

Of de compressor nu is vastgelopen of ermee bezig is, is het einde verhaal, over en uit.
Dan rest niets anders dan doe onderdelen te vernieuwen wat ik eerder heb vermeld.

Als de pomp lek is volgens de garage, zul je toch wel een diagnose rapport hebben ontvangen ? Hoe kunnen ze dat dan anders constateren ...er zal toch een drukmeting uitgevoerd moeten worden om het systeem op lekdichtheid te kunnen/moeten controleren.

denk ééns aan een second opinion, bij een airco boer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz B-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.