Mercedes-Benz E 240: Aircocompressor schakelt na 3 min uit (volautomaat)org.

Bouwjaar: 1998

Heeft iemand dit probleem vaker gehad als je de auto start dan schakeld de compressor in hoort dan ook de electrice vin te draaien? deze auto heeft 3 vinnen 1 door de motor aangedreven andere door rijwindt de 3 is volgens mij electrice is deze voor de airco?
Zou het kunnen dat de druk te hoog oploopt en daarna de AC in noodfunctie gaat want als je de auto opnieuw start dan doet de ac het weer even.

rvd10686

Geplaatst door rvd10686 PRO , lid sinds 19 jaar geleden

7 Reacties

izzi PRO, 17 jaar geleden

waarschijnlijk een tekort aan gas R134a waardoor de compressor uitschakeld,en wat de ventilator betreft ,deze elektrische vin moet ook de vin ernaast aandrijven dus als de ene draait moet de andere ook meedraaien ,dit riempje waarmee deze verbonden zijn loopt er wel al eens af.

rvd10686 PRO, 17 jaar geleden

ik ga morgen drukken meten evt bij vullen wat beterf de vinnen ik denk dat inderdaad het riempje er af lig want de niet electrice draait zachtje door de zuiging van de grote vin als de riem er om zal liggen zou dit volgens mij niet gebueren
als de ac ingeschakeld is moeten de vinnen dat niet op lage snelheid draaien dit ivm koelen condensor of doet de grote vin aan de motor voldoende koeling?

Ernie2878 PRO, 17 jaar geleden

filter/droger verstopt temperatuur voelen in en uitgang mag geen verschil voelen altijd proberen waard.

rvd10686 PRO, 17 jaar geleden

Heb syteem gevuld allen de electrice vin werkt volggens mij niet goed klopt het dat de snelheid wordt geregeld door de spanning te verlagen en welk moduul doet dit? want de eene keer draaien ze heel langzaam of ze draaien niet dan loopt de druk op na 15 bar en volgens mij schakeld het regelmoduul de compressor dan uit ze gaat weer werken als je de auto opnieuw start heb riempje opnieuw gemonteerd lag er inderdaad naast zekeringen gecontroleerd allen weeet niet en hoe de elct. vin wordt bediend.

moggy PRO, 17 jaar geleden

Volgens mij (en daar ben ik quasi zeker van) ligt het probleem
aan de temperatuursensor voor verwarmingslucht. deze is geplaatst links onderin de kachelbak, rechts van het gaspedaal.
Na demontage van de bekleding kan je hem bereiken. het ziet eruit als een stift ( die in de bak geschoven wordt ) en buiten de bak een connector met 2 pinnetjes. vervang die maar, en wedden dat het werkt. Je kunt de sensor uiteraard ook uitmeten of ie nog goed is door gebruik te maken van een ohmmeter (multimeter) te plaatsen op de pinnetjes, de schaal 10Kohm te selecteren en dan de sensor met de hand verwarmen. dan moet je toch snel een reactie zien op de schaal. het is een NTC weerstand wat betekend dat naarmate de sensor warmer wordt de weerstand op de schaal kleiner wordt.
Succes!

rvd10686 PRO, 17 jaar geleden

Bedankt ik ga hem doormeten raar dat deze sensor de compressor en de koeling voor de condensor regelt

moggy PRO, 17 jaar geleden

Nee hoor die regelt de compressor niet. Maar het feit dat de computer geen temperatuur kan meten in de kachelbak, wordt de airco uitgeschakeld zodat je niet zou bevriezen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.