close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz V-Klasse: Alarm sluit probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: V230

Beste monteurs,

Ik weer een vreemd probleem als ik met de afstand bediening de uauto op slot zet meot ik dat twee keer doen alleen als ik de bestuurdersportier openzet met het slot dicht dan doet hij het normaal ik snap het niet meer, als je de auto van het alarm afhaalt en je opent de bestuurdersportier dan sluiten de rest van de deuren. gooi ik vervolgens de deur dicht dan gaan deze weer open. Wil ik uitstappen dan trek ik de deur open en sluit hij weer de andere deuren.

Wie mij kan uitleggen waarom en hoe ik dit kan oplossen die is zeer goed in puzzelen denk ik.

Bijvoorbaat dank.

Geplaatst door

the_lammie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Johan,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Vito. hierbij bleek het probleem te zitten in de kabeldoorvoer van de bestuurdersdeur. door de fantastische montage van deze kabels, gaan ze stuk bij het vaak open en dicht doen van de desbetreffende portier.
Als je de rubbehoes tussen de portier en de caroserie losmaakt en je trekt voorzichtig een stukje van de kabel uit het portier, dan zul je zien dat er minstens kabels zijn beschadigd, kunnen dus sluiting maken. ook kan het zijn dat er al een kabel volledig door is.
Als je dit alles weer hebt gerepareerd zal alles weer functioneren als tevoren

gr

Leon

circuit 0

18 jaar

[quote=circuit]Johan,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Vito. hierbij bleek het probleem te zitten in de kabeldoorvoer van de bestuurdersdeur. door de fantastische montage van deze kabels, gaan ze stuk bij het vaak open en dicht doen van de desbetreffende portier.
Als je de rubbehoes tussen de portier en de caroserie losmaakt en je trekt voorzichtig een stukje van de kabel uit het portier, dan zul je zien dat er minstens kabels zijn beschadigd, kunnen dus sluiting maken. ook kan het zijn dat er al een kabel volledig door is.
Als je dit alles weer hebt gerepareerd zal alles weer functioneren als tevoren

gr

Leon[/quote]
Kabels gecontroleerd en doorgemeten niets aan de hand daar, ik denk dat het aan het slot zelf ligt kan dat?

the_lammie 0

18 jaar

Johan,

uit het feit dat je met het openen van de deur een verandering krijgt in de status van de cdv op het betuurdersportier wil zeggen dat er een massa sluiting in de kabelboom ontstaat. als je goed kijkt naar de montage van de kabelboom in het portier, dan moet er ergens een beschadiging in de matel zitten van een van de stuurdraden van het CDV systeem.

Dit is overigens een standaard probleem bij de Vito en V-klasse.

gr,
Leon

circuit 0

18 jaar

[quote=circuit]Johan,

uit het feit dat je met het openen van de deur een verandering krijgt in de status van de cdv op het betuurdersportier wil zeggen dat er een massa sluiting in de kabelboom ontstaat. als je goed kijkt naar de montage van de kabelboom in het portier, dan moet er ergens een beschadiging in de matel zitten van een van de stuurdraden van het CDV systeem.

Dit is overigens een standaard probleem bij de Vito en V-klasse.

gr,
Leon[/quote]
Oke ga alles nog is langs of ik iets kan vinden.

Mvg johan

the_lammie 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.