Hallo allemaal,
Eerst even de historiek:
ik heb al 4,5 jaar een 420 SE V8 uit 1989 met 335000 km.
Maart 2002 heb ik direct, vanwege het getik, de 2 nokkenassen en 16 tuimelaars laten vervangen.
Begin 2004 heb ik de 16 klepstoters laten vervangen omdat het getik eigenlijk nog steeds niet helemaal weg was.
Juni 2005 heb ik de afstelling laten opmeten en zijn de vulplaatjes hier en daar aangepast. Tevens bleken beide nokkenassen en de meeste tuimelaars weer versleten te zijn.
Juni 2006 heb ik door een Revisiebedrijf in Rijswijk beide nokkenassen en de 16 tuimelaars weer laten vervangen, inclusief een revisiesetje voor de olieleidingen (alles origineel MB). Volgens hen was de basisinstelling van de speling nog in orde.
Nu begint de linkerbank wéér te tikken bij stationair en bij gasgeven wordt het tikken niet luider, wèl sneller
..*@# !!
Ik word hier redelijk misselijk van (om van mijn vrouw nog maar te zwijgen, want die is nog niet op de hoogte).
Wat is er nu weer loos ?
Hebben jullie een idee ?
Ik heb me laten vertellen dat de 420 in het bijzonder nogal last heeft van dat tikken, maar dan neem ik toch aan dat dat aan beide kanten zou moeten zijn ?
bedankt voor het meedenken!
Rémy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ligt denk ik toch aan de kwaliteit olie en het onderhoud v/d auto.hoe is je rystyl? motor rustig warmryden enz.
Motoren zijn mij idd bekend als licht problematisch maar nokkenassen tuimelaars klepstoters vervangen en nu weer?
Drijfstanglagers zijn vaak sneller dan normaal kapot wat ook als een tik overkomt daar al eens aan gedacht eventueel? maar zoek beter een andere goedlopende motor met weinig kilometers want mijn ervaring is dat je aan de gang blijft met zon ding echt en zeker gezien de niet geringe kilometerstand van de motor.
Hallo , ook ik heb een 420-SE .Deze motoren zijn inderdaad nogal gevoelig , dit is ook al de tweede motor die ik heb ingebouwd .Bij de eerste ook veel de zelfde reparaties gedaan zoals jij.Wist je trouwens dat er een modificatie is gekomen op de kettinggeleider van dit type , deze breken nogal eens af , is bij mij ook gebeurt met de vorige motor . Ja over jou motor , het is inderdaad niet normaal als je nokkenas weeral begint in te lopen , zeer zeker een smeringsprobleem.
Ik zou toch maar eens met goede olie en filter beginnen, en inderdaad hoe is de rijstijl . Helaas denk ik toch dat je weer veel kosten moet gaan maken om alles weer in orde te krijgen . Trouwens ik heb nog een nieuwe nokkenas van mijn vorige motor liggen , misschien iets voor jou ? Gr. Marc
17 jaar
Eerste wat ik altijd doe is een busje supersmeermiddel in de olie gooien. Deze motoren staan er volgens mij om bekend dat de olie niet goed in het voorste deel van de nokkenas komt.
gr
ed
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar