Hallo mensen,
Ik heb een 380 SE die niet start. Als ik het contact lang aan laat staan wordt het weerstand in de motor ruimete warm en gaat deze roken. Er zitten twee weerstanden in eén witte en één met een blauwe beugel op de laatste zit de min van de bodine en één door gelust naar de witte weerstand.
Kan iemend me vertellen wat het kan zijn?
mvg,
Jamal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
word altyd warm zeker als je het contact aan laat staan.verdeelkap enrotor en kabels nakyken. krygt hy wel benzine./ vonk? werkt de benzinepomp?
word altyd warm zeker als je het contact aan laat staan.verdeelkap enrotor en kabels nakyken. krygt hy wel benzine./ vonk? werkt de benzinepomp?
als die weerstanden zo als jij die beschrijft beginnen te roken als ze warm worden dan moet je deze eens zuiver maken en de contacten ook een s reinigen want dat roken duid er op dat ze slecht contact maken
mvgr pieter
18 jaar
Kan het ook zijn doordat de auto een slechte massa heeft?
Ik heb namelijk de hele motorruimte opnieuw gespoten en er een nieuwe motor in gebouwd.
De auto krijgt benzine ik heb alleen nog niet verder gekeken naar bobine en kabel, zaterdag ga ik weer mee aan de gang.
Contact slot van de auto is ook niet top, gaat niet terug uit startmotor stand. Na het los laten van de sleuten blijft de startmotor licht doordraaien. Denk dat ik eerst het contactslot ga vervangen.
alvast bedankt voor de recties.
mvg,
Jamal
18 jaar
zit er een massakabel tussen motor en chassis?
Ja er zit een massa kabel tussen motor en chassie.
motor draait ook gewoon rond alleen start niet
18 jaar
heb je de bybehorende computer ook overgezet?
Dit is een auto uit 1980, denk niet dat deze een coputer hebben mechamische injectie wel. Van Waar je vraag Mart-vervoort?
Misschien is de ceramische weerstand wel stuk. ik ga zo naar de loods en kijken of ik de auto aan de praat krijg.
groet,
jamal
18 jaar
Ben vandaag met da auto bezig geweest en nu start de auto, alleen wordt de weerstand veel te warm en gaat roken.
Als ik de spanning over de weerstand meet dan is deze voor de weerstand 12v en er na 5 V op de bobine meet ik 2V hoe kan dit??? :(
jamal
18 jaar
1. Bobine heeft windingsluiting. Hierdoor gaat hij meer stroom trekken. Daardoor verlies je meer spanning in de weerstand waardoor hij heter wordt dan normaal. Primaire weerstand bobine meten;
2. Of heb je een andere bobine gemonteerd met een lagere weerstand? Deze belast de weerstand meer waardoor hij heter wordt en gaat roken;
3. Of de weerstand kan overleden zijn.
Gr.
Paul
Hoi mensen,
Ik heb alles zo een beetje verwissel uit een anbdere SE. Zo heb ik de weerstand verwisseld en de bobine maar weerstand blijf warm worden. Zodra ik de motor uit zet gaat de weerstand onwijs roken.
Wat ik ook gedaan heb is dat ik de weerstand helemaal los gekoppeld heb van alle aansluitinge behalve de voeding van 12V en dan geeft de weerstand gewoon 12 V door. Is dat een goed teken denk het niet nu ik het zo schrijf.
Auto start goed ZODRA DEZE WARM WORDT SLAAT DE MOTOR UIT :(.
Weet iemand hoe dit kan?
groet,
jamal
18 jaar
Hallo mensen, Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het probleem gevonden er zat sluiting in de stuurstroom naar de startmotor toe.
Bedankt,
Jamal
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar