Mijn sprinter heeft net 200.000 km gelopen, toen is de koppaking stukgegaan bij 1e zuiger oliekanaal, kop is eraf gepakt,maar distributieketting en kettingwiel is blijven zitten. (ketting aan kettingwiel) zodat de timing niet veranderd.???
alles zat onder de olie, maar oke 'alles schoongemaakt nieuwe koppakking erop en rijden. de eerste keer dat ik de snelweg opging kwam er nog wat roet/rook uit de uitlaat,maar later was dat weg.de motor loopt nu weer mooi rond en geen olieverbruik of tikken.
toch heb ik wat aan vermogen verloren meen ik, met name bij accelereren bij hoge versnelling, bv in/uitvoegen op de snelweg.
hoe kan ik de timing controleren, of kan het nog een andere oorzaak hebben?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan zijn dat uitlaat demper dicht zit met alles wat niet door de demper heen hoort te gaan test het eens zonder demper.
de timing kun je controleren door de merktekens op te zoeken en te kijken of deze ook goed staan volgens de fabrieksgegevens maar je zecht zelf al dat ie mooi rond loopt en niet rookt dat is met een verkeerde timing wel anders. check of alles wel aangesloten zit zoals onderdrukslangen en stekkers.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar