close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 200: Auto ploft een keer alleen bij hoog toeren met een zwarte vlek r

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: OM601

Bij Apk keuring en dan de roetmeting komt er alleen bij hoog toeren eenmaal een plof en dan is de grond zwart van de roet (dus roet waarde veels te hoog) maar met normaal starten of rijden nergens geen last van en loopt perfect , stil en ook goed vermogen (haalt 160 km/uur op de teller). Verstuivers al gecheckt, luchtfilter vervangen, brandstof filter ook, vermoed dat de dieselpomp het euvel geeft.Menig monteur heeft er naar gekeken maar weten het niet.
Dit is al 4 jaar zo, dus bij apk keuring flink wat super in de tank en flink rond rijden in zijn 2 ff en flink warm stoken, start wel moeilijk maar komt er dan maar net doorheen elk jaar. maar ik wil van dat probleem af nu
Er is wel een heel klein olie lek tussen de afsluiting dieselpomp en het moterblok (o-ring)
Dus wie weet wat het kan zijn die plof en pure zwarte roet

Geplaatst door

w124-200 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt als normale ophoping van roet, geen probleem dus. Gewoon af en toe flink doortrekken om de uitlaat schoon te blazen. En volgende keer voor je naar de apk gaat even een halve minuut plankgas in de derde versnelling rijden.

ToniMB 0
badge

14 jaar

ja ook, klopt ,Geef plank gas en ploft EEN keer en dan is er een wolk zwarte roet, maakt niet uit of ik plank gas blijf geven een paar keer. ook bij hele warme moter geen verschil, komt pas bij 4 a 5000 toeren.

w124-200 0

14 jaar

dan pakt ie effe wat lucht en opeens weer diesel ik denk dat je ergens een lekkage hebt

kan het zijn dat hij iets aanzuigt bij hoog toeren tussen de dieselpomp en het motorblok in , LUCHT,DIESEL of OLIE want daar zit een o-ring die maar heel weing lekt. en is voor de rest geen probleem om te rijden want dat is nog allemaal perfect. bij zwart zou ik zeggen inderdaad te veel diesel ff

w124-200 0

14 jaar

kan het zijn dat hij iets aanzuigt bij hoog toeren tussen de dieselpomp en het motorblok in , LUCHT,DIESEL of OLIE want daar zit een o-ring die maar heel weing lekt. en is voor de rest geen probleem om te rijden want dat is nog allemaal perfect. bij zwart zou ik zeggen inderdaad te veel diesel ff

w124-200 0

14 jaar

Toni mb geeft de juiste oorzaak aan

nicwil 0
badge

14 jaar

alvast allemaal bedankt voor de reacties,

Ook al dat soort dingen geprobeerd, (Behalve het schoon spuiten dan) maar is net of er een kurk (roet prop) zit ergens die met een soort plof eruit komt en dan loopt de wagen onregelmatig even, tot 4 a 5000 toeren loopt ie perfect zonder roet uitstoot bijna. kan het ook zijn dat de pomp het maximaal toeren niet aan kan ??? of de centralvervroeger die voor de pomp zit ?? kan hij daar ergens carter olie aan zuigen als de o-ring tuusen pomp en motorblok wat lijkt

Ps ik rij veel kilometers en zit vaak in het hoog toeren gebied op de snelweg dus het redelijk schoon blazen van de uitlaat wordt regelmatig gedaan.En er zit nog niet zolang een niewe achterdemper op en dat maakte ook niks uit.

Normaal zou ik ook zeggen dat Toni mb gelijk heeft maa rhier is echt een redelijke plof te horen en dan is de straat zwart

Maar dat doorspuiten moet dan de uitlaat er even af of ........???

w124-200 0

14 jaar

ja niet

nicwil 0
badge

14 jaar

dat is toch onzin je krijgt toch nooit zo water voor in je uitlaat hooguit de laatste demper,er lopen bochten in je uitlaat die omhooggaan over de achteras bijv.en als je een demper openzaagt loopt niet altijd de pijp er recht doorheen maar gescheiden van elkaar hoe krijg je dat verzonnen water komt toch altijd weer terug omlaag.trouwens hier heb ik nog nooit van gehoord terwijl ik toch heel wat fanta verhalen gehoord heb,als jij regelmatig goed op de snelweg doorrijd is je uitlaat goed schoon,deze motor heeft een andere oorzaak opeens een plof en giga rookpluim,je hebt trouwens bij automaterialenzaak toevoegingen voor het reinigen van je brandstofsysteem zou ik liever pakken als benzine,nu heb jij nog een ouderwetse lijnpomp die veel kunnen hebben maar de tegenwoordige pompen lopen kapot door benzine.ik durf te wedden dat als jij er een nieuwe uitlaat op zou zetten en weer volgas zou geven jij weer een rookpluim krijgt,je moet maar eens bij een diesel je uitlaat achter dichtduwen totdat ie bijna afslaat en loslaten is heel de straat zwart,dan krijg je ineens die verbranding die roet veroorzaakt

Hoe is het eigenlijk systematisch te meten of te zoeken naar de oorzaak bv opvoerpomp,lucht ,lek, . Kan ook de tussen pijp los gooien en dan starten en kijken of ie weer ploft dan is de uitlaat niet de oorzaak van die plof.
Al 2 mercedes garage's hebben er naar gekeken en zeggen dat het in de pomp zit (waarschijnlijk ) maar weten het niet zeker , en voor ik die ga vervangen moet ik het WEL zeker weten omdat hij zo als ie nu is perfect rijdt normaal en niet rookt bij normaal gebruik, alleen die k.. roetmeting zit dwars telkens.

w124-200 0

14 jaar

als dit toch maar een keer per jaar is en verder niks aan de hand is rijd je er toch gewoon lekker mee door.

hahaha doe ik ook , maar tegen de tijd van de keuring krijg ik weer dat nare gevoel wat ik weer te horenkrijg wat ze willen vervangen tegen zeer hoge kosten en wat eigelijk weggegooid geld is. En ben nieuwschirig wat het nu werkelijk is.

w124-200 0

14 jaar

ze kunnen zeggen wat ze willen maar als ie er toch doorkomt is het toch goed,niet dan.en in prinipe die jij hebt die 200 diesel gaan zeeeeeer lang mee die motortjes leveren weinig pk en hebben een lange levensduur,misschien inderdaad wat er omheen zit gebouwd maar de motor op zich gaan niet gouw kapot

ik zit te denken zit er niet teveel olie op dat ie opeens wat olie via carterontluching opsnuift

klopt ja hahahha , ik draai al de max uitslag gaspedaal al terug vlak voor de keuring dat ie niet zo veel gas geeft bij intrappen. en de roet sensor een beetje uit de richting van de uitstoot houden scheelt al veel.
Ik denk dat meer w124 diesel rijders hier wel eens schrik van hebben bij keuring

w124-200 0

14 jaar

Was ook al een gedachte maar dan was de rook blauwer denk ik , en deze is zwarter dan zwart.
Vandaar dat ik vroeg of het lek tussen de pomp en motor kwaad kan.

w124-200 0

14 jaar

dat staat er volgens mij los van dat is gewoon een olielekage,maar dat kleine voorfiltertje wat onder je luchtfilterhuis zit zitten daar die klemmetjes goed op

Die heb ik nog nooit gezien , ??? heb wel op de kleppen deksel alle dikke zwarte pvc pijpen en koppelingen vervangen om dat daar damp of olie zweten en de bovenkant motor nat was , maar dat is helemaal over nu en mooi droog. waar zit dat ding precies ????

w124-200 0

14 jaar

je kijkt op je luchtfilterhuis die zwarte bak dan kijk je daar langs naar beneden zie je een klein doorzichtig filtertje zitten (net een benzinefiltertje van een brommertje)deze altijd met grote filter wissel mee vernieuwen

die zwarte olie vlekken boven op je deksel bij die pvc pijpen is doorgaans normaal

ik weet wat je bedoeld , maar heb er alles van afgehad bij het luchtfilter huis maar ben dat ding niet tegengekomen. is dat niet een modificate geweest of extra tussen gezet ergens bij sommige wagens , heb hier een werkplaats handboek en zie het er ook niet op staan.
Moet wel zeggen dat onder in het branstof filter wat water zat , dat heb ik verwijderd en opnieuwd gevuld met diesel en dat ding er wee rop geschroefd (ik hoopte dat dat het euvel was) maar resultaat was nog het zelfde

w124-200 0

14 jaar

alleen moet je effe kijken je hebt er met rechte aansluiting en met haakse aansluiting [url=http://img413.imageshack.us/i/picture001...][img]http://img413.imageshack.us/img413/2139/...[/img][/url]

hoofdbrandstoffilter verwijderen, even de leiding van je rembekrachtiger losmaken op de pomp sleutel 19 dan bovenop de filter die dop losdraaien eruit trekken en filter wegnemen nieuwe filter op zetten met nieuwe o ringen die erbij zitten en filter vullen met diesel weer terugzetten en leiding weer vastzetten als je die leiding losmaakt en uit de rubber trekt van bevestiging kun je er beter bij wel voorzichtig is een harde plastic leiding

hoe heb jij kunnen zien dat er water in je filter zat???dit is toch een gewoon filter zoals een bij de meeste auto's oliefilter eruit ziet

dat voorfiltertje zie je zo zitten hoef je niks voor te verwijderen onder je luchtfilterhuis 20 cm lager komt van je leiding van je tank af. tegen het schassies aan ongeveer

klopen de auto gegevens wel die je bovenaan hebt ingevuld?????

filter er af gehaald en in een glazen pot leeg gegoten, dan zakt het water naar de bodem en de diesel drijft er boven en zie je duidelijk verschil in vloeistof (is waarschijnlijk condens water wat van uit de tank meekomt bij )
Maar het verwijderen van het water maakte niks uit met die plof roet daarna
Die carter onluchting is toch die zwarte pijp boven op ??? of zit er nog een tje ergens???
Want er heeft wel te veel olie ingezten in het blok, met bij vullen duurde het lang voor het zakte en daardoor ging er wat te veel in (stond boven max) maar dit probllem van roet is al 4 jaar en nu is het olie nivo weer normaal

w124-200 0

14 jaar

W124.120 type sedan 4 deurs , om601 motor 4 cil diesel . 200d e-type 1992

w124-200 0

14 jaar

deze filter gooi je toch niet leeg die vervang je elke 30 tot 40.000km plus dat voorfiltertje

da's een mooie afbeelding vanaf je pomp,maar dat voorfiltertje zit ver voor je pomp echt waar onder je luchtfilterhuis 20 tot 30 cm lager daar waar je leiding vanaf je tank komt

ja normaal wel , maar zo is er te zien of er vocht in het systeem zit

w124-200 0

14 jaar

water onderin je filter is er altijd,je hebt sommige filterhuizen waarvan je dit kunt aftappen maar deze filters moet je gewoon vervangen om problemen te voorkomen,je tank namenlijk wordt warm en koelt af waardoor er elke keer condens in je tank komt.

heb je geen afbeelding van brandstofleidingen van deze auto,misschien dat je dan meer ziet

.
einde bericht

nicwil 0
badge

14 jaar

heeft dit te maken met water in je uitlaat spuiten of het flink achter elkaar paar keer gas geven om het water eruit te doen gooien ,je komt met je water toch niet vooraan in je uitlaat zeg die uitlaat loopt met flinke bocht over je achteras hoe krijg jij dan water in je voorste demper.[quote=nicwil]robby 10030 -- vb in 2001 audi 80 turbo op keuring niet te meten zo veel ,met de onzin methode volgens u terug gebracht naar 0,98 kosten 3/4 u daar voor bij vw dealer 1/2dag werk zoeken en 4nieuwe injectoren enz niet opgelost .alle mercedes 123- 124- c +s- classe -210 tot zowel cdi's allen vlot door roetmeting , mijn collega's hebben geen enkel probleem meer vanaf ze dit toepassen voor de roetmeting.nu ze het één maal hebben zien doen en werkwijze kennen. (zeker voor de korte km rijders)
Ik denk altijd men is nooit te oud om te leren, als ook oude apen leert men geen smoelen trekken.
einde bericht[/quote]

ter hoogte van nummer 17 zou ie moeten zitten

dit is niet precies delfde als bij jou maar ik kon op internet niet zo vlug jou type vinden typ maar eens in bij google brandstofvoorfilter mercedes diesel[url=http://img517.imageshack.us/i/picture001...][img]http://img517.imageshack.us/img517/4500/...[/img][/url]

Zal straks eens kijken waar dat filtertje zit. of van de week. Zit hier nu weer met een laptop die kuren heeft.
En met dat water zal best wel helpen, alleen om water met hoge druk er in spuitten ai ai ,,,
kan dat geen kwaad in de moter dan ?

w124-200 0

14 jaar

dat water zoekt de weg van de minste weerstand en dat is langs de slang terug de uitlaat uit.

sorry voor de late oplossing: Normaal zit er in het carter 6, a 7 ltr olie in , na verversen kwam er zeker 2 ltr extra uit hele dikke zwarte olie, in korte tijd een paar keer fiter en de olie (goedkope olie) ververs en reingingsmiddel, de laaste keer goede olie en nieuwe filter erop en was practies over die zwarte plot uit de uitlaat bij hoog toeren. de auto kwam normaal weer door de roet test de laaste jaren

w124-200 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.