auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

mercedes-benz 230 1985: Auto slaat af bij gasgeven

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 102982, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 100

Hallo allemaal! Even een kort verhaaltje:

Ik heb een W124 230E uit 1985
Zo'n 3 weken terug sloeg de auto plots af bij het wegtrekken bij het stoplicht en wilde toen niet meer starten. Naar huis gesleept en even wat dingen onderzocht. Bleek de bobinekabel tegen een poelie aan te liggen en was half doorgesleten... Dus even een nieuwe erop gezet en toen kreeg ik m met moeite weer aan de gang.

Nu komt het vreemde:
Sindsdien draait de motor vreselijk rot. Eerst ging het toerental bij stationair op en neer, en met gasgeven stotterde de wagen en sloeg die af.
Het een en ander al gecontroleerd:
- Paar maanden geleden nwe bougies, verdelerkap + rotors, bougiekabels.
- 1 jaar geleden nwe brandstofpomp
- potmeter heb ik vervangen
- gasklep schoongemaakt
- brandstofdruk van plm 6 bar

Ik heb al verschillende forums afgestruind maar helaas heeft niks nog geholpen. Elke keer als ik iets vervang of schoonmaak wordt het wel ietsje beter, maar nu zit ik vast op dit punt:
Motor start moeizaam, maar slaat aan. Na een aantal seconden loopt de motor redelijk netjes stationair. Wanneer ik gas wil geven gaat het eventjes goed, maar dan duikt het toerental omlaag en slaat de motor af.
Met inspuiten van remmenreiniger tijdens het gasgeven werkt het wel normaal, dus hieruit maak ik op dat de motor te weinig brandstof krijgt.

Wie kan mij hiermee helpen?

Mvg, Roy

Geplaatst door

RoySamuel +75

al 3 weken lid

Reacties

Is dit een injectie met spinnekop ?

Ja klopt inderdaad

RoySamuel +75

3 weken

Brandstoffilter verstopt?

harry4203 +4825
badge vip badge

3 weken

Google eens op ke jetronic mercedes kom je een stappenplan tegen.

@harry4203 - zou die dan ook 6 bar brandstofdruk hebben en stationair draaien?

@kaleido 1 - ik heb me al aardig zitten inlezen. heb je een specifieke website? Ik kom heel veel treffers tegen

RoySamuel +75

3 weken

spinnekop even loshalen aan de onderkant zit een brandstofvermeerderaar een ventiel dat gaat door erosie vastzitten even gangbaar maken met wd 40

@ Monteur Senior. Ik heb het ventiel ingespoten, maar het zat niet echt vast. Hij ging soepel heen en weer. Ik heb het idee dat de LMM dat pennetje niet genoeg indrukt als ik gas geef. Als ik namelijk tijdens het gasgeven die luchtweger handmatig indruk, gaat het toerental gewoon omhoog

RoySamuel +75

2 weken

Niet ergens een vacuumlekkage in het inlaatgedeelte, luchtomloopklep nog goed?

harry4203 +4825
badge vip badge

2 weken

Stappenmotor heb ik schoongemaakt en gecontroleerd door er stroom op te zetten. Hij gaat netjes heen en weer.
Vacuumlek heb ik getest door rondom met remmenreiniger te spuiten, maar hij reageert nergens op

RoySamuel +75

2 weken

Het kan zijn dat de motor een backfire heeft gehad waardoor de mechanische afstelling van slag is . Afstellen van het mengsel moet je wel met een CO meter doen ,want dan zie je wat er gebeurt! Onder die spinnekop zit ook een ontluchtingsaansluiting die los kan zitten. Die windvaan is af te stellen dmv een verborgen inbus schroefje te bereiken via een geel plugje . Geen gas geven terwijl je met het gaspedaal zit te spelen. Lees je in . Ook is er een verborgen zekering in de parravan Rechts . En gebruik koperen zekeringen. Na jaren zie je het verschil. Succes,

Punt +90
badge

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.