Mercedes-Benz 280: auto start niet maar krijgt wel benzine

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6 cilinder

hallo. wie kan mij met mn probleem helpen.
ik heb een mercedes 280 ce uit 1977.
hij is geimporteerd uit duitsland en heeft altijd mooi gereden tot een paar maand terug.
de benzine pomp was kapot en is vervangen, maar nu verzuipt hij constant.
als de toevoer afgesloten wordt en de cilinders weer droeg zijn start ie even normaal maar als hij aan wil pakken stopt hij weer omdat er te veel benzine komt.
kan dit aan de injectie liggen???
wie weet er een oplossing want zo is oldtimer rijden niet leuk meer.
afz dennis

Geplaatst door

maatmuis (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de pompdruk nu niet te hoog? Wellicht dat hier het probleem zit. Of 'n retour die dicht zit?

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

hoe kan ik de pompdruk meten dan? want dat zegt me niets. er is een pomp van het zelfde type onder gekomen namelijk en de retour leiding heb ik eerst doorgeblazen met de compressor voordat de pomp geplaatst werd.

maatmuis 0

17 jaar

Meten met 'n drukmeter d.m.v. 'n T-stuk in de aanvoerleiding.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

ok doe ik morgen gelijk. weet u toevallig hoeveel de druk mag/moet wezen?
alvast bedankt voor uw reactie

maatmuis 0

17 jaar

Niet exact nu. Wat zit er op? K-Jetronic, L-jetronic ? Druk moet ik morgen nakijken.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

schiet mij lek, sorry maar dat weet ik niet.
staat erop denk ik, zal morgen even kijken

maatmuis 0

17 jaar

Nee, staat er niet op. Dat is het soort brandstofsysteem van de motor. Is het 'n systeem met 6 aparte benzineleidingen - elke cilinder 1 - of 1 benzineleiding met 6 elektrische injectoren ?

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

oh sorry, het heeft 6 aparte leidingen lang het blok lopen.

maatmuis 0

17 jaar

Was het gister vergeten: pompdruk moet 5 tot 5,6 bar zijn.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

ok bedankt. ik heb er nu alleen een ander probleem bij gevonden: er komt benzine bij de olie in het carter.
is niet goed dacht ik zelf, kan het wezen dat de injectoren te veel geven [niet verstuiven maar er echt in spuiten] en dat er zodoende benzine in de olie komt of is het blok bij deze compleet afgeschreven??
normaal red ik mij vrij goed maar dit is iets nieuws voor mij en weet het even niet meer

maatmuis 0

17 jaar

Door de grote hoeveelheid ingespoten benzine in de cilinders is deze langs de zuigers het carter ingelopen.
Oplossing: olie verversen en het oliefilter. Motor bij het aftappen goed uit laten lekken. Pas op met brandgevaar! De smeercapaciteit van de olie is nu slecht. Met de motor zelf hoeft niets aan de hand te zijn.
De bougies zullen nu ook wel nat geslagen zijn. Eigenlijk deze ook vervangen. Als ze eenmaal erg nat zijn geweest, springt de motor ook niet beter aan. Het mooiste is om de bougies er 'n tijdje er uit te laten om de cilinders te laten uitdampen.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

dat klinkt niet zo slecht als wat ik verwacht had.
ik ga deze week even het 1 en ander proberen, mocht u nog een tip of handigheid hebben lees ik het graag.
ga in ieder geval de injectoren en bougie's vervangen en de olie aftappen en hoop dan het probleem opgelost te hebben.
ik meld me wel weer deze week.
alvast bedankt.

maatmuis 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.