Mercedes-Benz E-Klasse: Automaat E200 2003 schakelt niet goed

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200 122pk

Hallo,

Kan een Mercedes-Benz dealer ook controleren/uitlezen of de automaat van een Mercedes vervangen is of niet?

Marss

Geplaatst door Marss (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Als er een andere versnellingsbak gemonteerd is door een niet-dealer, moet het serienr afwijken van dat op de wagenkaart.

Marss (0), 10 jaar geleden

De wagenkaart, wat is dat? Is dat iets wat een dealer kan opvragen?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat kan sowieso een dealer, maar ook iedereen met toegang tot het EPC of WIS. Of kijk eens op www.mercedesforum.nl. Als jij je daar netjes voorstelt, zijn er ongetwijfeld mensen die het willen opzoeken voor je.

Marss (0), 10 jaar geleden

Ok, dank je voor je info.

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Wat zijn de klachten van de auto ?
Hoeveel kilometer heeft hij gereden ?
Is er preventief onderhoud aan de auto geweest ?
Wat moeten we verstaan onder slecht schakelen

Mijn advies is om niet alleen bij een dealer te informeren maar juist ook bij een revisie specialist.
Wanneer je ons het chassisnummer van de auto geeft kan ik kijken wat voor bak er hieronder zit.

Marss (0), 10 jaar geleden

Ik heb de auto in januari gekocht en tijdens de proefrit bleek de automaat niet goed te schakelen. Van 1 naar 2 ging met een klap en van 3 naar 4 klapte de motor eerst van 3 naar 4 duizend toeren om vervolgens in de versnelling te gaan, overige schakelingen naar mijn idee ook enigzinds met een kleine slip. Ook met enige regelmaat dat de automaat zonder dat de motor voldoendetoeren maakt achtereen volgens alle versnellingen doorliep met als gevolg dat de auto dood valt omdat ie dat dan niet trekt.
Overlegt dat de automaat voor elkaar gemaakt zou worden maar 3 maand verder is dat nog steeds niet het geval en staat de auto inmiddels voor de 7e maal in de garage. Een week of 3 geleden zou er volgens de heren een nieuwe gereviseerde automaat zijn geplaatst. Gevoelsmatig zouden dan de problemen over moeten zijn wat het schakelen betreft maar de problemen blijven zich voordoen. Nu zou het aan de turbo liggen en deze hebben ze vorige week vervangen. Zaterdag zou ik de auto ophalen en hebben we eerst nog even een proefrit gemaakt, ja jammer weer niet goed schakelen.Auto laten staan en er zou nu een nieuwe automaat geplaatst gaan worden, was volgens hen al vervangen door een gereviseerde automaat meende ik me te hebben laten vertellen. Had voor mezelf al enigzinds het gevoel dat ik aan het lijntje werd gehouden en zeker na het afgelopen weekend. Kortom ik wil graag checken als ik de auto terug heb of er nu een andere bak gemonteerdt is of niet. Oh ja de auto heeft 321000 gelopen.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Is alleen de bak vernieuwd of ook de koppelomvormer?

Marss (0), 10 jaar geleden

Ook de koppelomvormer zou vervangen zijn. Maar het gaat erom dat wanneer er een aantal weken geleden een nieuwe gereviseerde bak gemonteert is je nu niet weer een nieuwe gaat monteren. Kan me tenminste niet voorstellen dat een gereviseerde bak niet goed gereviseerd zou zijn.

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Geef hier even het chassis nummer, dan kijk ik wat voor bak er af fabriek onder zit .

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Beste Marss,

Het lijkt mij ook sterk dat als de bak daadwerkelijk goed is gereviseerd het probleem er nog inzit.
Het is mogelijk dat de garage er gewoon een sloopbak in heeft gezet om de kosten zo laag mogelijk te houden vanwege dat het wel garantie zal zijn ?
Mijn advies is om een second opinion bij een andere garage of revisie specialist te laten doen voor een second opinion ben je niet veel geld kwijt maar dan krijg je wel zekerheid over je auto.

En het chassisnummer staat bij deze auto's vaak in de rechterdeur op een typeplaatje of tegen het schutbord aan op een type plaatje

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Chassisnummer staat op de dwarsbalk voor de rechter voorstoel, onder een klepje in de vloerbedekking.
Chassisnummer staat ook op het kentekenbewijs en de plaats waar je het kan vinden....dus geen moeilijk gezoek.

Marss (0), 10 jaar geleden

Het is inderdaad een garantie geval en ook ik heb de indruk dat ze proberen het met wat knutselwerk voor elkaar te krijgen.
Vandaar dat ik ook graag wilde weten of te zien is of de bak vervangen is of niet. Was ook wel van plan om er een deskundige naar te laten kijken en er even een stukje in te laten rijden om zijn mening te horen of de automaat nu schakelt zou als ie zou moeten. Maar goed voorlopig eerst maar es afwachten wanneer ik de auto weer kan ophalen.

Hans, ik stuur je ff een mail met het nummer.

Marss (0), 10 jaar geleden

Hallo Hans,
>
> Weet niet of dit het juiste nummer is want heb de auto niet en het kenteken ligt daar in.
> Overschrijvingsbewijs heb ik hier wel en die geeft het volgende nummer: .......................
> Is dit nummer dan ook terug te vinden op de bak of heb ik daar een ander nummer voor nodig.
>
> Alvast bedankt voor je hulp.

Marss (0), 10 jaar geleden

Bericht van Hans4040:

op de bak staat af fabriek dit nummer:
722699 04 551020 , waarbij 722699 staat voor het type bak en 04 551020 het volgnummer.

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Duidelijk toch?

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Het is heel simpel; aan de hand van het chassisnummer heb ik de bak opgezocht en dit nummer staat op de af fabriek bak.
Dus...als die bak er nog onder zit hebben ze hem niet vervangen...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.