Hallo,
Ik heb problemen met de automaat van een mercedes 270 cdi avantgarde. Het probleem is als volgt. Soms blijft hij hangen tussen een bepaalde versnelling. tussen 3 of 4 of 2 en 3. Wanneer dit gebeurt doet het knopje van de w/s schakelaar het niet en doet de tiptronic het ook niet. Wanneer je de motor uitschakelt en weer start test ik altijd de W/S schakelaar als deze werkt doet de automaat het weer normaal. Gisteren helpt zelfs het uitschakelen en starten van de motor ook niet meer. De W/S schakelaar doet het niet en de automaat blijft hangen in zijn 2 en schakelt niet verder. Tiptronic doet het ook niet.
Wat kan het probleem zijn...?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan van alles zijn!
je moet beginnen met uitlezen motormanagement en bakmanagement. zeer waarschijnlijk zitten er storingen in de bak of motor. aan de hand van foutcode's kun je eventuele conlusie's trekken!
[quote=Peter087]kan van alles zijn!
je moet beginnen met uitlezen motormanagement en bakmanagement. zeer waarschijnlijk zitten er storingen in de bak of motor. aan de hand van foutcode's kun je eventuele conlusie's trekken![/quote]
Ik heb hem uit laten lezen. En het was de remlichtsensor/schakelaar. Die deze problemen heeft veoorzaakt. Wel vreemd dat zoiets kleins de automaat transmissie kan verstoren. Hij doet het in ieder geval weer. Totale kosten 165 euro..
15 jaar
dit komt omdat alles met elkaar communiceerd, via de can leiding.
en je gebruikt de remlicht schakelaar regelmatig....
Precies, ik had dat bij onze automaat ook. Nadat ik de remschakelaar had vervangen, deze uit elkaar gehaald. Bleken 2 sets contactpunten in de schakelaar te zitten die gewoon ingebrand waren. En dus een andere weerstand gaven via de canbus. Soms zelf bleven plakken. Mijn automaat schakelde lastig en bleef soms ook hangen.
En de remschakelaar beinvloede oa de lock-up. Zowel het in- als uitschakelen dus. En dus ook storingen met noodloop als gevolg. En zoiets kleins kost dan een 20 euro, de prijs van de remschakelaar bij PSA.
Johan
15 jaar
Johan, remschakelaar zit niet verbonden aan de can-bus.
De schakelaar zit verbonden aan een ecu (meestal ABS) die het signaal aan andere ecu's doorgeeft via can-bus.
Oldford,
Misschoien of topic,
Maar ik probeerde aan te geven (als leek op elektronica gebied) dat de remschakelaar de besturing van de bak beinvloede. Druk ik me iets te simpel uit? Voor mijn gevoel, en na de uitleg die ik meende te begrijpen van de garage, mag ik zeggen dat de remschakelaar signalen via canbus systeem stuurt/beinvloed. Ook heb ik begrepen dat de signaalgever van het gaspedaal en de remschakelaar de zelflerende functie van de moderne bak beinvloed. En dus het schakelpatroon aan de manier van rijden/bestuurder.
Wanneer dit off-topic vraagt is wil je dan toch laten weten.
Johan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar