close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: automatische vijfbak

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220cdi

weet iemand de exackte procedure voor het vervangen van de olie en het filter van een vijftraps automaatbak?
bij voorbaat dank.

Geplaatst door

dannybenz (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

tap olie af (inbusschroef carterpan bak) waarschijnlijk heb je in de koppelomvormer gezien leeftijd nog een extra aftap inbusschroef zitten als deze daar zit kun je deze ook aftappen (verborgen achter kunstof zwarte kap tussen motorpan en bak) daarna schroef je pan los en dan zie je filter zit er ingedrukt. deze vernieuwen met nieuwe pakking pan terug plaatsen. dan eerst stilstaand 5 liter automaatolie in de automaat peilstok laten lopen Motor starten en alle versnellingen doorschakelen vervolgens in P opnieuw meten (heb je wel een werkplaats peilstok voor nodig, ergens lenen)en langzaam afvullen tot de juiste hoeveelheid er in zit. na iedere vuliing in kleine beetjes opnieuw alle versnellingen langzaam doorschakelen.(tip geen peilstok te verkrijgen ? als je secuur aftapt en je gooit er exact dezelfde hoeveelheid weer in zit je redelijk goed en dan laat je hem eventueel door dealer nameten)

nic 0
badge

17 jaar

bedankt nic ga volgende week aan de slag.

dannybenz 0

17 jaar

bij het vervangen van je bak olie heeft het niet zoveel zin om alleen filter en olie te doen.
als je het echt goed zou willen doen moet je je bak spoelen om eventueel schokken of slippen in je bak tegen te gaan.
als je het doet doe het bij een warme motor zodat je bak olie ook warm is en je het slijpsel er ook beter uit krijgt.
je moet hem spoelen er gaat rechts een leiding naar je bak bij je bak stekker in de buurt die moet je los halen en dan een slang aan die leiding maken en een stop in je bak.
dan eerst 5 liter via je pijl leiding erin gooien dan 3 liter aftappen dat doe je door hem te starten en die slang aan die leiding doe je in een emmer om te kunnen zien of er 3 liter uit gaat dan doe je weer 3 liter erbij en weer 3 liter aftappen dit herhaal je 3 a 4 keer dan maakt je je leiding weer vast aan je bak. dan pijl je eerst om te kijken of er iets in zit als hij niks aan geeft doe je langzaam olie erbij tot dat je bij het begin van je pijl stok olie ziet.
dan ga je rijden echt helemaal warm rijden dan pijl je weer als je olie dan bijna op max staat of bijna tot 80 graden staat er op dan is i oke en anders doe je er ietsje olie bij als er nog te weinig in zit maar denk erom dat je hem echt goed warm rijd het pijl van je olie stijgt echt een heel eind als i warm is.
maar voor je dit allemaal doet eerst je bak olie eruit laten lopen en nieuwe filter en pakking plaatsen.
groete dennik

dennik 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.