Mercedes-Benz E-Klasse: backfire

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320 cdi

mijn 320 cdi heeft nu 2 keer backfire gehad en de slang tussen de turbo en de intercooler ligt dan uitelkaar
hoe kan dit ik snap er niks van had ook nopg niet eerder gehoord van een diesel met dit probleem

goettsch

Geplaatst door goettsch (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

interkoeler aansluiting zowel links als rechts breken en scheuren wel eens regelmatig- door de turbo druk vliegt de slang er dan uit (soms met geluid) goed controleren even als de borgneusjes op de slang of ze niet weg gesleten of plat zijn . backfire bij diesel nooit van gehoord

goettsch (0), 14 jaar geleden

hallo willy bedankt voor je reactie backfire bij diesel nooit van gehoord zou ik ook zeggen maar hij knalt toch echt net als vuurwerk en de slang vanaf dat plastic gedeelte na de turbo had ik weer gemonteer en met taireps
echt goed vastgezet toen ging ik rijden en alles leek goed toen wat meer gas en knal weer het zelfde

stefan84 (0), 14 jaar geleden

met tiraps de slang vast zetten werkt echt niet..gebruik maar een paar goede slangklemmen en probeer het nogmaals..

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hebt u de interkoeler aansluiting op scheuren of breuk goed gecontroleert even als de 2 borgneusjes op de slang indien dit goed is en goed ingeklikt is achter de borg ring - kan de slang er niet uit of er moet iets stuk zijn --er kunnen geen slangklemmen gebruik worden omdat het een kliksysteem is-- welk perfekt houdt als er niets gescheurd of afgebroken is

goettsch (0), 14 jaar geleden

je hebt gelijk willy het was geen backfire maar het klonk wel zo wat een knal zeg maar ik heb hem nu vast gezet met ijzerdraad en nu blijft de slang wel zitten en hij loopt weer als tevoren ik zal morgen een nieuwe buis bestellen zodat het staks weer orgineel zit lijkt me beter dan ijzerdraad bedankt voor jullie advies mvg. arie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.