Mercedes-Benz E-Klasse: ketting te strak

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 111

het gaat om een mercedes 230 e type 210 met mototcode 111.
we hebben de cilinderkop vervangen want deze was geschuurt.
nu hebben wij het volgende probleem dat de ketting zo strak staat dat je de motor niet kan draaien maar als je de spanner los haalt dan kan je hem wel draaien,alles staat op tijd de nokkenas versteller is ook goed gemont en de ketting licht ook goed gemonteert de cilinderkop is ook de goeie kop.
wie heeft dit wel eens mee gemaakt???????????

sorry beste collega's ik ben er een beetje laat mee maar de spanner was niet goed nieuwe spanner er in en oke.

jantjes

Geplaatst door jantjes PRO , lid sinds 13 jaar geleden

13 Reacties

anoniem-1573996169, 11 jaar geleden

die kettingspanner moet je eruit halen leegdrukken en weer monteren en stelt zichzelf weer goed je hebt er ook bij die moet je leegdrukken monteren en tik op geven schiet ie stift weer eruit

jantjes PRO, 11 jaar geleden

[quote=robby10030]die kettingspanner moet je eruit halen leegdrukken en weer monteren en stelt zichzelf weer goed je hebt er ook bij die moet je leegdrukken monteren en tik op geven schiet ie stift weer eruit[/quote]
maar hij staat zelfs te strak als je de spanner uit mekaar haalt dus de achterste veet er uit.

anoniem-1573996169, 11 jaar geleden

en zit die geleider ook goed waar de spanner tegenaandrukt

jantjes PRO, 11 jaar geleden

[quote=robby10030]en zit die geleider ook goed waar de spanner tegenaandrukt[/quote]
ja deze zit ook goed

anoniem-1573996169, 11 jaar geleden

moet toch wel in de spanner zitten zou je zeggen deze moeten op een bepaalde manier voorgemonteerd worden,als de spanner eruit is en je voelt aan de ketting heeft deze dan wat vrije slag rammelt ie wat aan de spannerzijde

jantjes PRO, 11 jaar geleden

[quote=robby10030]moet toch wel in de spanner zitten zou je zeggen deze moeten op een bepaalde manier voorgemonteerd worden,als de spanner eruit is en je voelt aan de ketting heeft deze dan wat vrije slag rammelt ie wat aan de spannerzijde[/quote]
ja je moet de spanner uit mekaar halen volgens autodata maar dan staat hij in gedemonteerde toestand al te strak.

anoniem-1573996169, 11 jaar geleden

effe denken hé, als je de ketting losmaakt kan het zijn dat hij onder op het kettingtandwiel dubbel zit (of effe slap geweest en een lusje heeft gemaakt moeilijk uit te leggen),je begrijpt me wel denk ik,als je de spanner verwijderd en je draait de motor een keer helemaal rond dan zou ie goed moeten komen,heb je hem al eens helemaal rond gedraaid

Ralf_Jensen PRO, 11 jaar geleden

Zijn de ketting en tandwielen ook vervangen_? Is het aantal tanden dan wel gelijk? Zijn de geleiders ook los geweest?
Zitten de geleiders en de spanner wel in het juiste draadgat?
Ondanks dat je zegt dat dit goed zit, controleer dit wel.

Ralf

willy9 PRO, 11 jaar geleden

DE ketting mag zo strak staan als een vioolsnaar ( wat in de praktijk niet zo is) --dan nog moet ge de motor kunnen ronddraaien --- timing nokkenasen met krukas is niet juist gezet ( nokken assen zijn toch niet van plaats verwissel)

flow, 11 jaar geleden

spanner,uitelkaar draaien huis in het motorblok draaien dan pas de veer en de plunjer erin draaien.

mbmonteur PRO, 11 jaar geleden

ketting licht inderdaad waarschijnlijk dubbel

willy9 PRO, 11 jaar geleden

mbmonteur--FOUT
onmogelijk daar niet te monteren is--ketting op tandwielen

HALLO -- JANTJES

PS--HOE IS DIT VERDER VERLOPEN MET DE MOTOR ????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.