Beste heb een mercedes vito 638 van 1999 met 110CDI motor .
Vroeger dus bij de vorige autocontroles als ik de gas plots helemaal indrukte ging de toerenteller max tot 3500 toeren .
Nu dit jaar weer gemoeten naar de autokeuring en de werknemer controle trapte ook plots de gaspedaal in en tot 6500 toeren en hij bleef dit even aanhouden .
Had echt bang dat de motor zou zou opblazen .
Wat zou er nu mis kunnen zijn dat de toeren in neutraal plots zo hoog klimmen want ben er niet gerust in
Alvast veel dank voor die de oplossing zou weten
Groetjes luc
Vind nergens het max toerental vermeld . Weet enkel dat hij altijd tot 3500 toeren ging als je plots de gaspedaal indrukte en nu slaat hij tot 6500 hij kan tot 7000 op de toerentalmeter als ik ermee rijd gaat hij meer dan 3500 als ik goed optrek ,maar normaal in neutraal ging deze max 3500 en nu niet meer begrenst .raar
2 weken
Zal iets van 4200 rpm zijn. Waar heb je die 6500 rpm.gezien?
2 weken
Op de toerenteller beste Ik zat ernaast en de toerenteller stond op 6500 toeren hij gaat maar tot 7000 toeren de motor maakte zo een lawaai datvik dacht da hij stuk ging vliegen ..
2 weken
Er zit een verschil in het moment waarop het gebeurt: bij jou gebeurde het in de N (of vrijstand) en dan hoort de motorcomputer het toerental te begrenzen op 3500 om ongelukken door gebruikersfouten te voorkomen. Bij de periodieke keuring behoort de uitstoot te worden gemeten bij het afregeltoerental van de motor en dat enige seconden lang aangehouden. Als autobezitter doet je dat pijn aan je hart omdat je dat nooit hoort bij stilstaande auto en omdat het binnen gebeurt waardoor het nog allemaal veel erger klinkt. Een motor die goed in orde is kan daartegen en overleeft dat met gemak.
De APK-keurmeester die dat uitvoert weet prima hoe hij dat moet uitvoeren en er komen in de praktijk nauwelijks motorschades uit voort.
Het hoort zich gewoon niet lekker aan als je erbij staat.
2 weken
Ja beste stond in neutraal en normaal ging hij in neutraal tot 3500 toeren en echt niet meer .nu volledig tot 6500 tot einde van de toerenteller gaat maar tot 7000 toeren .dus das niet normaal hoor
2 weken
Ik zat in mijn vito en zag het op de passagierszetel prima ook
2 weken
Ik heb net even op de toerenteller van mijn BMW diesel gekeken, die houdt er bij 5 wel mee op. Paar streepjes rood nog daarna. Ik kan jouw Vito niet verklaren.
2 weken
Ja mijne plots niet meer gaat gewoon door , is goed om de motor op te blazen i, de vito s al 26 jaar oud he .
2 weken
En vroeger 3500 toeren en daar bleef hij hangen .vermoed ofwel iets met een sensor of zoiets maar mercedes zelf geeft geen informatie vrij wat dit kan zijn .
2 weken
Erg ben vroeger zelf mecanieker geweest bij Peugeot, , maar de mentaliteit tussen garages en ex mecaniekers is echt verzuurd .zelfs mecaniekers tegen ex mecaniekers .is tegenwoordig van trek uw plan
2 weken
Er zijn trucs waardoor ie stationair wel boven de 3500omw/min komt om een roetmeting uit te voeren bv. Dacht rem intrappen en dan gasgeven bij dit type. Is het bij jezelf nu ook zo dat ie boven de 3500omw/min komt wanneer je hetzelfde doet als je normaal deed?
Ja de controleur trapte gewoon het gaspedaal tot tegen de grond en hij ging zo hoog .anders deed hij dit nooit zeker weten
2 weken
Als je de gegevens er op na slaat is 3800 toeren het max toerental voor de controle ????
Beste het is een oude dieselmeting ,met geen deeltjestester en in België al dat max 3800 t/min max mag waarom duwt hij hem dan tot 6500 en mag ik hem daar dan op wijzen dat hij overtreden maakt
2 weken
Hij moet meten zoals voorgeschreven , laat hij je maar laten zien waar het staat dat het 6500 moet zijn.
Welke toerenteller in een diesel geeft 7000 aan?
2 weken
Ja de vito geeft op t dashboard aan tot max 7000 toeren .spijtig dat ik geef foto kan doorsturen
2 weken
Hier ze het is gelukt , Pivavar
2 weken
Hoe krijg ik die afbeelding op de site ?
2 weken
Bestand verkleinen
Oei lukt mij echt niet hoor
2 weken
Ik geloof je
2 weken
Maar zodra we weer een Vito in de werkplaats krijgen, ga ik kijken. Na de vakantie.
2 weken
Oké pivavar alvast veel dank , het is een type 638 met de cdi motor .
Grts luc
2 weken
Vandaag in de wpl. Toerenteller tot 5, rood bij 4. Plankgas in N blijft ie net voor de 4 hangen. Zal dus 3800 zijn.
3 dagen
Beste Pivar
Das het probleem in neutraal bleef hij vroeger voor de tussen de 3,5 en max 4000 toeren hangen als je het gaspedaal indrukte .
Nu gaat hij tot het einde van de toerenteller .ja snap het echt niet wat dit kan zijn .
En op de autocontrole voor de roettest duwen ze het gaspedaal ook plots in en de motor gaat gewoon door tor einde denk dat ze ooit de motor zo gaan opblazen hoor .
3 dagen
De vraag is waar zou die begrenzing steken dat ik dat kan oplossen of desnoods het defect onderdeel kan vervangen
3 dagen
Die begrenzer zit in je motorcomputer ingebouwd. Ik vermoed dat er iets mis is met de communicatie tussen versnellingsbak en motorcomputer waardoor de begrenzer in neutraal niet meer wordt geactiveerd.
3 dagen
Beste
Zou dat dan ergens aan de versnellingspook zitten een contactje ofzo ?
3 dagen
Beste
Zou dat dan ergens aan de versnellingspook zitten een contactje ofzo ?of versnellingsbak zelf ? Mvg luc
3 dagen
Beste Heino4267
Zou er dan aan de schakel versnellingspook ergens een contact zitten of aan de versnellingsbak zelf aub
Is een manuele versnellingsbak geen automaat .
Mvg luc
3 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz VITO 110 CDI of stel zelf een nieuwe vraag.
Wat geeft de fabriek op als max afgeregeld toerental voor deze motor.
3 weken