Na op vakantie te zijn gegaan met mijn probleemloze c 250 TD van 1997 deed zich het volgende voor.
De auto stond op een licht helling geparkeerd met de kofferbak naar het diepste punt. De volgende dag wilde hij niet aanslaan een naar lang doorstarten (zelfontluchten) sloeg hij langzaam per cylinder aan. Vervolgens de gehele dag geen problemen (Bij -20) Na een nacht over gs=estaan te hebben weer hetzelfde liedje
De volgende dag de auto omgedraaid zodat de kofferbak (tank) op het hoogste punt stonf Vervolgens nooit weer problemen gehad
Kan het zijn dat de brandstof terug loopt ? Is er ergens een defect? Zit er een terugslagklep in?
Graag jullie mening/advies
Sietse
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zelf een terugslagklep monteren in de aanvoerleiding helpt. Ergens voor het brandstoffilter onder de motorkap.
waar verkopen ze zo'n terugslagklep?
18 jaar
Elke automaterialenzaak heeft ze normaal gesproken. Je hebt ze in verschillende maten, dus je moet je leiding effe opmeten.
oke bedankt.
18 jaar
Hoi Sietse,
Ik heb sinds afgelopen week precies dezelfde problemen met mijn C250TD uit 1997 en herken de diagnose van het niet starten bij achterover staan. Kun je me vertellen wat je uiteindelijk gedaan hebt om het probleem te verhelpen zodat ik mijn dealer op weg kan helpen? Ze hebben vorige week voor ¤250 versleuteld en nog heb ik problemen.
Bij voorbaat dank,
Patrick
18 jaar
Ik heb een terugslagklepje gemonteerd in de retourleiding
bij het uitgaande plastic pijpje op het huis van het brandstoffilter (let op bij montage, pijpje erg kwetsbaar)
De looprichting is zodanig dat de retourbrandstof wel van het filterhuis naar de tank kan, maar niet terug. Dit hoeft natuurlijk in principe ook niet, maar de klep is niet als zodanig voor de brandstof bedoeld maar voor de lucht die via de retourleiding terug kan komen.
18 jaar
Uhm...ik snap hem even niet geloof ik, ik bedoelde namelijk een klep in de aanvoerleiding. Maar het werkt wel?
Dit probleem heeft mijn vader ook met zijn c 250 d gehad. Er is toen inderdaad ook een terugslagklep gemonteerd. Echter is daarmee het probleem niet opgelost. Het probleem is de warmtewisselaar (brandstofverwarmer). Deze is intern lek. Vervangen is de enige mogelijkheid. We hebben ondertussen met het brandstofsysteem al 150.000 km geen problemen meer. De terugslagklep is wel direct weer verwijderd.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar