Mercedes-Benz 190: bijna niet willen starten

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18

hoi,heb een vraagje,als mijn auto een dag stil heeft gestaan start hij heel slecht ,net alsof de accu dan niet vol genoeg is maar als ik dan een tijdje heb gereden start hij weer gewoon,als ik de auto elke dag gebruik heb ik hier geen last van zou het kunnen dat hij ergens stroom lekt of zo.

travis

Geplaatst door travis (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Eric van Beek (0), 15 jaar geleden

Dit heb ik ook gehad met mijn opel.
Toen was er 1 cel defect van de accu ( kreeg een nieuwe accu onder garantie en probleem was over ).

RolandK10257 (0), 15 jaar geleden

Meet de accuspannings eens voordat je start (en je verwacht dat hij slecht start). Als er een cel kapot is moet je minder dan 12 volt meten. Elke cel is 2 volt. Ook kun je met een ampere meter de ruststroom meten.
Dat moet in serie met de plus of min pool. Niets aanzetten of starten terwijl de meter er tussen zit !

travis (0), 15 jaar geleden

hoi dankje voor julie reactie zal er eens opletten ,en als hij een dag stil staat een opmeten ,anders zal ik het morgen vroeg eens opmeten,hij staat al vanaf rond de middag stil,mischien meet ik het dan al wat.

laat het wel weeten.

RolandK10257 (0), 15 jaar geleden

Als je toch aan het meten bent meet dan ook eens de accuspanning als de motor loopt.
Beetje gas geven en dan moet je tussen de 13 en 14,4 volt meten.
Dan laadt de dynamo de accu.

travis (0), 15 jaar geleden

goedemorgen allemaal.

heb hem net gemeten zonder te starten was hij 12,4 volt heb hem gestart en was toen 14 volt ddus denk ik dat hij niet stuk is.

maar heb wel een brobleempje met de deurverlichting is namelijk zo als ik de bijrijders porter dicht doe blijft het binnenlampje en de waarschuwingslampje gordel branden,doe ik die deur op slot dan gaat het lampje uit,zou het daar iets mee te maken kunnen hebben.

RolandK10257 (0), 15 jaar geleden

Van dat deur contact weet ik niet, heb zelf geen 190.
Die accu lijkt nu goed, maar het zou kunnen dat hij toch nog maar weinig capaciteit heeft.
Dat is voor een doe het zelf'er lastig te meten, daar zijn testkasten voor in de garage.
Toch eens die ruststroom meten denk ik.
Staat er toevallig een produktie datum op die accu ? Dan weet je hoe oud die is.

vito 110 (0), 15 jaar geleden

Goede morgen het kan zijn dat de koolborsels versleten zijn
Dan pakt de startmotor te veel stroom weg
Dit kun je ontlasten door een statkabel op de min van accu en
op motor te plaatsen start hij dan gewoon rond zijn die versleten

erik007 (0), 15 jaar geleden

[quote=vito 110]Goede morgen het kan zijn dat de koolborsels versleten zijn
Dan pakt de startmotor te veel stroom weg
Dit kun je ontlasten door een statkabel op de min van accu en
op motor te plaatsen start hij dan gewoon rond zijn die versleten[/quote]
dit heeft niks met versleten koolborstels te maken maar meer met een slechte massa
die je op deze manier dus even omzeilt

spanbandje (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik weet niet of deze wagen een voorschakelweerstand heeft die voor de bobine zit, deze zou overbrugt moeten worden als op de startmotor stuurdraad spanning komt Klem 50 dus de startstand in het contact slot, als dit zo is dan werkt de ontsteking nog op een lagere spanning dit wordt gerealiseerd met de voorschakelweerstand, als de startdraad niet aangesloten is of defect, wordt de werkspanning tijdens het starten nog lager, dus dan werkt de ontsteking niet goed en slaat de motor slecht aan.

misschien heb je hier iets aan.
de voorschakelweerstand zit meestal in de buurt van de bobine en is een wit soort steentje met een weerstand er in, deze wordt warm.

succes Marcel.

travis (0), 15 jaar geleden

ok dankje spanbandje,zal daar ook eens even naar kijken of ik dat heb,maar gisteren op de verjaardag zij iemand dat het ook vocht kon zijn op de bougie kapels ,kan dit,ga het zo weer even meten de accu hij staat nu vanaf gisteren11uur stil dus denk ik als de accu niet goed is moet hij nu mider dan 12volt aangeven.


laat het allemaal nog wel even weeten hoor.

travis (0), 15 jaar geleden

hoi heb hem vadaag weer eens gemeten heeft gisteren bijna niet gelopen alleen even uit de gagrage om plek te maken en weer terug,geeft de accu 12,14volt aan vanmorgen,starte in een keer maar deed wel een beetje stotteren en als je dan gas gaf deed hij dus stotteren van ik wil wel maar kan niet,maar als hij dan een beetje warm is gaat alles weer goed geen brobleem meer,zou dit dan toch wat vocht kunnen zijn ?

zal ook eens zo flesje kopen dat je in de tank moet doen.mischien dat dit ook een beetje helpt.

zou het ook kunnen dat de luchtfilter eens vervangen moet worden is wel redelijk vuil heb ik net gezien,?
of iemand andere idee?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.