hallo
we hebben van een mercedes 300d de koppakking verv,wel veel moeite gehad met distributie op tijd zetten,nu rookt hij blauw met stationair draaien,met gas geven minder of bijna niet!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom veel moeite met de distributie op tijd zetten?
Controleer de pomptiming & kettinglengte, wellicht verbruikte deze motor al olie voor de reparatie.
had geen gereedschap om de brandstofpomp op tijd te zetten,alles was al verdraaid voor ik eraan begon,weet ook niet hoe het olieverbruik voor die tijd was,het probleem was waterlekkage in en uitwendig!kan de ketting de rook ook veroorzaken??denk zelf wel aan de pomp,maar behalve de rook stationair loopt ie uitstekend!!
Je zult zeker moeten zijn van de pomptiming om dit uit te sluiten, als het de 6 cilinder betreft heb je hier een klein handig apparaatje voor wat een stiftje in een uitspaarinkje doet vallen waarna je de stand afleest. Is dit okay, dan kan het in verschillende dingen gezocht worden, klepgeleiders/afdichtingen bijvoorbeeld.
hallo
heb het nog eens nagekeken,en denk dat ik de pomp 15 graden voor bdp heb gezet,maar volgens mij had dat na het bdp moeten zijn!!heb wel dat stiftje voor in de pomp,maar kan het dan wel dat de motor goed loopt en trekt??alvast bedankt voor de reacties
Weet iemand ook waar ik deze stift kan verkrijgen ?
19 jaar
Nee, dat kan niet. 30 graden verkeerd en de motor slaat niet meer aan.
als de moter langs klepgeleiders of afdichtingen zou lekken,zou hij dan ook niet blauw roken als je er gewoon mee rijdt??dan is alles helder met overschakelen ook!
Nee niet altijd.
Maar probeer het met het vroeger zetten van de pomp(gevoelsmatig)een beetje de bovenkant van de pomp richting motor
draaien.Distr.kett.speling??
Veel succes Hub Hannemann
Afhankelijk van motortype 24 graden of 26 graden voor BDP.
616,617 en 615.912/941 = 24 graden voor BDP
615.913/940 = 26 graden voor BDP.
mvg,
Hans.
ha,hij is even bij een collega-garage met afstelapparatuur geweest,en hij stond eigenlijk op een haar na goed,dus pomptiming lijkt uitgesloten,zal het waarschijnlijk wel de klepgeleiders of afdichtingen zijn!wel balen,of kan ik dit nog zonder al teveel grote reparaties verhelpen???
Kop eraf, kleppen nummeren zodat je ze niet hoeft te schuren bij het monteren, uitlaatgeleiders eruit slaan, nieuwe erin, alle kleprubbertjes vernieuwen en de kop weer monteren.
Hoi, kleppen nummeren is niet nodig. Als je de geleiders vervangt moet je 99 van de 100 keer de zetels frezen en de kleppen slijpen. Dit om je handpalmen te sparen. Rene
19 jaar
Plurkje heeft toch gelijk. Als je nieuwe geleiders monteert en zelfde kleppen met zelfde klepzittingen dan hoeft er niets met je handpalm te gebeuren, dus wel nummeren, voor de zekerheid, he.MVG..
pomp timing kan heel zeker de oorzaak van de blauwe rook zijn maar ook de injectoren nazien op lekkage
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar