Mercedes-Benz E-Klasse: boite olie

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

Graag had ik goederaad geweten i v m de boite olie van een boite automatic.Onlangs had ik met iemand over mijn boite problemen gesproken en raadde mij aan om er fuel synthetische kroon olie in te doen.De olie die er nu in is ziet er zo wat rood uit maar die kroon olie heeft gewoon de kleur van motor olie.Als je de olie van de boite aflaat kan er toch nooit alles van die uit want op de kopeelomvormer staat geen aftap vijs.
Of kan die mengeling geen kwaad.Met wat doe ik nu goed?Is die kroon olie dan beter dan de originele voorgeschreven olie?
Mvg

slebon 1

Geplaatst door slebon 1 , lid sinds 12 jaar geleden

3 Reacties

willy9 PRO, 11 jaar geleden

beste is origen- mercedes zonder koppelomvormer +/- 4 liter wilt u alle oude olie eruit dan door spoelen dan +/- 13 liter nodig en nieuwe filter plaatsen --- de werkwijze best effe vragen bij dealer.

frans49 PRO, 11 jaar geleden

nr biote olie van elektronisch 5 bak 000 989 21 03 en kost ongeveer 11 euro excl btw .Dit de originele mercedes boite olie , je kan er ook jou olie in doen die de kleur van moterlie heeft maar of je er dan nog lang mee gaat rijden weet ik niet . Doe er gewoon de juiste in en ga zeker niet mengen .
U schrijft over boite problemen . Welke ??
suc6

slebon 1, 11 jaar geleden

Het probleem van de boite is als ik redelijk sportief optrek dan blijft hij in de tweede vitesse staan en schakeld niet meer door.
Als ik dan de motor stil leg en terug start schakeld hij terug normaal.Tussen zijn derde en vierde vittes gaat het toerental omhoog dat ook enkel als hij goed warm staat.Na de winter ga ik de ventieltjes vervangen in de boite en hopelijk is er toch een probleem opgelost.Dat slippen zal zo niet op te lossen zijn vermoed ik.de wagen is een e klasse avantgarde van 2002 met 160.000km dat kan toch nog niet versleten zijn ??
Mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.