Mercedes-Benz E-Klasse: W124 E300 86 Benzine naar Diesel : moet airco en cardan vervange

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3 liter 6 cilinder

Hallo,

Ik ben er eindelijk uit, na veel navraag ga ik mijn E300 benzine uit 86 laten ombouwen naar diesel.

Ik weet wat ik allemaal te doen heb maar zit nog met een paar laatste vragen?

1. Kan ik de airco die ik nu in de benzine versie heb laten zitten en laten werken op de in te bouwen dieselmotor?
2. Kan ik het cardan die ik nu in de benzine versie heb laten zitten en laten werken op de in te bouwen dieselmotor? (zoniet,)
3. is het cardan van een coupe 300 passend op een sedan 300 die ik heb?
4. is het cardan van een station 300 passend op een sedan 300 die ik heb?
5. is de radiateur van de benzine die ik heb werkend te krijgen op de diesel motor die ik erin ga bouwen?

Alvast reuzenbadankt voor al jullie antwoorden!!
MVG Lars

Lars1977

Geplaatst door Lars1977 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Mausx (0), 14 jaar geleden

nr 1. als je de juiste steunen erbij hebt dat kun je de aircopomp er op zetten.

nr 2,3,4. alle cardans passen maar hebben ze de juiste overbrenging? en belangrijker, past de versnellingsbak?

nr 5. nee, een diesel heeft een dikkere radiateur die veel meer koelvermogen heeft. gebruik je die van een benzine dan loopt de diesel zeker heet.

mocht het allemaal gaan lukken, vergeet dan niet om bij het RDW het kenteken om te laten zetten.

heel veel succes!

Lars1977 (0), 14 jaar geleden

Super Mausx, nu heb ik alle info geloof ik die ik zocht, behalve nr 1 nog een beetje onduidelijk:
Bedoel je dat ik de juiste steunen moet hebben die normaal op een dieselmoter zitten voor de airco (dus dat blok moet eigenlijk airco hebben) om uiteindelijk mijn "benzine" airco er in te kunnen laten die ik naast mijn bezinemotor er nu in heb zitten?

PS (LPG kon veel problemen bezorgen met het benzineblok wat nu al 450.000km gelopen heeft; ik heb veel LPG installeer bedrijven gebeld/gemaild om daar achter te komen)

Bedankt en een heel fijn weekend (wat er nog van over is)!!

Roger10 (0), 14 jaar geleden

De eind overbrenging is wel anders,de wagen gaat iets langzamer lopen omdat de achterasoverbrenging langzamer is!

Lars1977 (0), 14 jaar geleden

Dankjewel Roger, bedoel je dat die overbrenging van een coupe anders is dan die van een sedan, OF , die van een diesel anders is dan van een benzine (beide sedans) OF die van een bezine sedan (die ik nu heb) vergeleken met een diesel station bijvoorbeel (als ik die haal voor alle onderdelen van diesel om om te bouwen)

Mausx (0), 14 jaar geleden

"Bedoel je dat ik de juiste steunen moet hebben die normaal op een dieselmoter zitten voor de airco"

Ja dat bedoel ik.

en tja, 4,5ton op een mercedes. is maar net hoe het onderhoud geweest is natuurlijk. als de conditie van de motor goed is dan verwacht ik niet zoveel problemen op LPG maar mischien ben ik de enigste, haha

ahavelaar (0), 14 jaar geleden

Als het mijn auto was geweest had ik er LPG in laten bouwen en was ik gewoon gaan rijden. Je merkt dan vanzelf wel hoe lang de motor
het nog vol houdt. (dat zou nog wel eens heel erg mee kunnen vallen). Als de motor dan echt op is kan hij gereviseerd worden of zet er
dan een ruilmotor in. Volgens mij is dat allemaal veel simpeler en waarschijnlijk ook goedkoper dan hetgeen er nu gaat gebeuren.
mvg. Arie

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Lars.

Hou het bij 1 topic dit houd alles mooi overzichtelijk.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.