Mercedes-Benz E-Klasse: uitgelezen probleem inspuitbegin sensor ?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

beste

graag wil ik me eerst voorstellen omdat ik hier nieuw ben ik ben zelf 19 jaar oud en ben geweten te komen dat ik hier mij oplossing kan vinden hopelijk ..:D mij naam is maikel woonachtend te eindhoven

mij auto trekt niet goed op en blijft hange bij 25... toeren hij wil niet hoger op snelweg is zijn top 105/110 en rookt ook veel ik belde een maat van mij op en hij zei iets over noodloop hij had hem gemaakt en trok daarna hoe die ook moet zijn en de motor liep gewoon stationair en rookte ook niet meer en hij trok goed door dus ook over de 30 ... toere ik heb hem uitgelezen bij mij stage uiteindelijk gaf die de fout aan " INSPUITBEGIN SENSOR" op stage wisten ze der ook niks vn echt dom wie o wie kan mij helpen alvast bedankt !!! en trouwens hij maakt ook raar geluid bij uitlaat mischien ergens verstopt ???

chamo

Geplaatst door chamo (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Geluid uitlaat moet toch te vinden zijn, eerst oplossen

Jou exacte model en motormanagment type is mij niet helemaal duidelijk.
Maar
Niet een foutcode bekent?
Eerst eens een nieuw brandstoffilter? (kan nooit kwaad:)
Alle brandst. leidingen dicht, zie je geen lucht.

Die circa 3000 tpm is de noodloop, als je de auto opnieuw start is het dan wel even goed?
Als de fout gewist is blijft hij dan eerst weg?
Oiram

chamo (0), 14 jaar geleden

op de apk blaadje staat bij repartie dat ze een keer de uitlaat bij hebbe gelast zou het de probleem zijn kheb hem nu geschorst voor de zomer vakntie geef ik hem hele grote beurt maar zou het toch de brandstoffilter zijn

vleeuwen (0) PRO, 14 jaar geleden

de sensor meet het exacte inspuitbegin, naar mijn weten zit deze op de 3de verstuiver, hier kan een verkeerd signaal van af komen, of dat er op dat moment geen brandstof was, en daardoor een foutmelding geeft.

Maar een raar geluid uit de uitlaat ?? fluiten/ brommen/ brullen..???

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

heeft geen sensor op 3 de cyl - de-2.9l wel

injectie pomp kapot ( electroniek) bekent probleem bij uitlezen en wissen fouten effe weg maar komt regelmatig terug nadien en verergerd

chamo (0), 14 jaar geleden

dus is het de injectiepomp !!!??

frans49 (0) PRO, 14 jaar geleden

Juist . Bij dit type komt er bijna niets aan de moter en de pomp gaat bijna altijd defekt . Best is ook een nieuwe pomp plaatsen , want herstellen nog niet veel goede gezien . Bij een nieuwe heb je ook 2 jaar garantie . Verschiet niet van de prijs ong. 1600 euro plus plaatsing en btw .
Plaatsing ong 2a3 uurtjes gaat best vlot

chamo (0), 14 jaar geleden

kan je die pompen ook reviseren !???

frans49 (0) PRO, 14 jaar geleden

natuurlijk , maar vraag duidelijke schriftelijke garantie . Bij ons op het werk doen we het niet meer enkel nieuwe of ruilpompen . suc6

chamo (0), 14 jaar geleden

zou het duur zijn om hem te reviseren maar is het trouwens zeker 100 procent de injectie pomp want soms is die goed en soms weer niet kan het de luchtmassameter zijn ... ?

alvast bedankt

frans49 (0) PRO, 14 jaar geleden

luchtmassameter ?? Waar gaat ge die zoeken ? Een 220 diesel van '96 heeft geen luchtmassameter , zal dan ook niet het probleem zijn .
Laat hem eens uitlezen bij de dealer als je twijfelt . Zij kunnen je dadelijk een deftige diagnoze geven .
Wat is duur ? Als uw probleem niet in orde is , is het te duur ja .
suc6

chamo (0), 14 jaar geleden

ik heb de auto uitgelezen de probleem was

INSPUITBEGIN SENSOR

de dealer wist ook neit wat het precies was dus daarom dat ik mij probleem op deze site afleg

soms rookt neit die veel en soms ook niet

de motor loopt in het begin als die kwaal weer begint dan loopt die niet goed stationair oftewel alsje inde auto zit beweeg je ook een beetje mee op snelweg kon ik niet harder rijden dan 110 ong en kwam niet verder dn 25 xxx toeren en trekt ook niet goed door bij elke versnelling ik had een van me opgebeld en die zei dat het noodloop was hij ging der meer rijden en tijdens het rijden deed die hem uit en weer gestart met volle gas vlgns mijn en kwam gelijke over de 25 30 toere etc toere opdat moment reed die perfect liep weer goed en reed als behoren maar dag erop had die weer dat kwaaltje

sorry mensen vooroverlast maar ik hoop dat het probleem goed opgelost wordt

bedankt !!

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

200% zeker injectiepomp kapot

chamo (0), 14 jaar geleden

en hoe duur zijn die nieuw ...
en hoe duur zijn ze 2dehands
of als revisering van het injectie pomp

alsvast bedankt willy !

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

prijs dealer vragen of bij bosch center --ruil of nieuwe
2 de hands af blijven worden dubbel kosten nog nooit goed resultaat mee ondervonden


hiermede afgesloten

chamo (0), 14 jaar geleden

eeey willy het was niet de injectie pomp wat je zei hijs gemaakt de probleem was lucht massa en de auto had wel namelijk massa meter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.