Mercedes-Benz Clk: clk 200 van 1999 draait op 3 cillinders

Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000cc

hallo,

ik heb hier een clk 200 van 1999 op benzine/lpg staan met volgend probleem;

wagen begon ineens op 3 cillinders te lopen, na de bougies uitgedraait te hebben en eens te hebben doorgestart zonder bougies viel me
op dat er uit 1 cillinder de benzine er zo uitspoot echt veel! dit terwijl de andere dit niet hebben. wagen krijgt onsteking.

volgens de garrage is de koppakking stuk maar water lijkt niet te zakken.


wat kan er nog meer de oorzaak zijn dat de wagen te veel benzine krijgt op 1 cill?

ik dacht aan klep geplooit of een injector doorgeslagen kan dit?

mvg nic

320i_coupe

Geplaatst door 320i_coupe (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CLK? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Misschien eens de injector omwisselen onderling. Dan kan je zien of het probleem meegaat.

320i_coupe (0), 10 jaar geleden

was dan toch de koppakking die stuk was.

320i_coupe (0), 10 jaar geleden

we hebben ondertussen andere motor gestoken maar probleem lijkt hetzelfde te blijven:s
de nieuwe motor draaide in begin op een 3cillinders en rookte niet,maar eens hij goed warm is draait hij op 4cill maar er komt redelijk veel rook uit de uitlaat blauw/witachtig. dus het lijkt erop dat koppakking niet het probleem was, nu wat zou dit nog kunnen zijn? kan me moeilijk voorstellen dat bij de nieuwe motor ook de koppakking door is :s

mvg nic

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Zoals Jarno al zei; Injectoren van plaats wisselen.

320i_coupe (0), 10 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Zoals Jarno al zei; Injectoren van plaats wisselen.[/quote]
had ik al bij de vorige motor gedaan en ook bij deze, blijft helaas hetzelfde.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Komt er ook benzine uit, als deze op de LPG stand staat? IS het wel benzine?

320i_coupe (0), 10 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Komt er ook benzine uit, als deze op de LPG stand staat? IS het wel benzine?[/quote]
bij de vorige motor ruikte het naar benzine die er uitspoot, bij deze heb ik de bougies nog niet uitgedraait, even moeten kijken.
het rare is dat we een complete motor hebben gekocht dus met inlaatspruitstuk enz is zogezegt al nieuw en toch blijft het probleem hetzelfde :s

als we hem starten rookt hij eerst een min of 5 niet, daarna komt er een hoop witte rook uit en eens hij goed warm staat is dit eigenlijk blauw, precies het zelfde als de vorige motor dus.
en als je aan de uitlaat ruikt, ruikt hij naar benzine...


wagen is van mijn nonkel, ik denk dat ik hem er een tijdje laat mee rijden en zien wat er gebeurd?


en nog even een klein vraagje, kan je de carterpan er zo afhalen zonder de motor er weer uit te doen? deze lekt namelijk wat olie en zouden een nieuwe pakking steken.

mvg nic

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Nooit in een pakking steken.! Dan gaat deze lekken.

Even resumé; je hebt vastgesteld dat er uit één cilinder benzine spoot!
Bij het wisselen van die ene injector, bleef het uit dezelfde cilinder benzine spuiten! ??

Motor vervangen, nu moet je controleren of er nog steeds benzine komt uit diezelfde cilinder. (is het geen LPG??).

320i_coupe (0), 10 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Nooit in een pakking steken.! Dan gaat deze lekken.

Even resumé; je hebt vastgesteld dat er uit één cilinder benzine spoot!
Bij het wisselen van die ene injector, bleef het uit dezelfde cilinder benzine spuiten! ??

Motor vervangen, nu moet je controleren of er nog steeds benzine komt uit diezelfde cilinder. (is het geen LPG??).[/quote]
ik was van plan een originele pakking te plaatsen van Mercedes zelf kan toch niet slecht zijn?

ja en het bleef idd uit de zelfde cilinder spuiten.

morgen bekijk ik eens als er bij deze motor ook benzine spuit uit de cilinder.

opvallend is dat hij op benzine veel beter draait dan op lpg, op lpg durft hij nu en dan eens op 3cilinders lopen.
en de wagen geeft ook geen foutcodes.

ik begin stilletjes aan te denken dat bij deze motor ook de koppakking door is :s

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.