close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Clk: lawaai en hoog toerental W209 200 kompressor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine

Beste mensen, ik heb een aantal vraagtekens bij deze mercedes W209 200 compressor.
Deze heeft soms een toerental van ongeveer 1500 toeren.
Bij het starten ,maar dat doet hij al langer is er een ratelend geluid dat na een tiental seconden verdwijnt.
De compressor maakt mij iets te veel lawaai maar dat zou misschien te maken hebben met een oliewissel van de compressor?
Bij het uitlezen met de automax,was de afstelling van de nokkenas(uitlaatkant) iets buiten tolerantie en de aanzuigluchttemperatuur stond op
126 F terwijl deze maar blijkbaar 96 F mocht zijn, ik vrees dat ik hier met verschillende problemen te maken heb ipv één probleem...

Bedankt om even mee te denken.

Geplaatst door

koen de bock (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand die zin heeft?

koen de bock 0
badge

11 jaar

Je kunt beter de auto eens laten uitlezen met een STAR, dan heb je pas goed zicht op de eventuele storingen.

Het geratel kan komen van bv de kettingspanner of de klepstoters. Heeft de motorolie wel de juiste specificatie?

Zo uit u woorden, lijkt het op een nokkenas steller of een opgerekte ketting, wat helaas erg veel voorkomt bij deze motoren.
De werkwijze die ik meestal hanteer is door met de STAR de timing van nokkenassen te veranderen, loopt de motor dan goed, distributie ketting vervangen.
Maar zoals vakvriend Jarno al vermelde, er is een STAR-DIAGNOSE benodigd.

McTech 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.