Mercedes-Benz 190: dieselmotor blijft lopen na uitzetten met sleutel

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Hallo,
ik heb een MB190d van 85. Als de motor loopt en ik deze wil uitzetten via het contactslot kan ik de sleutel verwijderen, maar de motor blijft lopen!! Natuurlijk kan ik onder de motorkap met de stophendel de motor wel uitzetten.
1. Vacuüm slangen gecontroleerd: lijken allen OK.
2. Stopmembraam op de motor los gehad: deze lijkt OK. Als ik zelf de lucht wegzuig beweegt het ijzeren palletje naar behoren.
Als het stopmembraam gemonteerd is, de motor loopt en contactsleutel eruit, dan kan ik de motor uitzetten door zelf de lucht in de slang vacuüm te zuigen ( de slang heb ik dan halverwege bij het rubbertje losgehaald).
WIE WEET WAT DE OORZAAK KAN ZIJN??
Hoe wordt ervoor gezorgd dat er vacuüm wordt gezogen bij uitzetten motor?, en waar zit dit onderdeel? Hoe kan ik controleren of dit onderdeel goed of stuk is. Kan het een electrisch probleem zijn (bv met de metalen palletjes in het stuurslot) ?
O ja,
bij een koude start loopt de motor op een normaal (= warme motor) toerental. Bij mijn oude 190d had ik bij een koude start gedurende een minuutje een verhoogt toerental. Kan dit er iets mee te maken hebben?

(is het een APK eis om de motor met de sleutel uit te kunnen zetten?, over 3 dagen is de APK.......)

johan190d

Geplaatst door johan190d (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ToniMB (0) PRO, 16 jaar geleden

In die vacuumslang die naar het stopzetventiel gaat zit een t-stukje, deze wil nog weleens verstopt raken, kun je met een klein boortje open proberen te maken,

johan190d (0), 16 jaar geleden

Er zat een vrijwel dicht verbindingsstukje in de vacuumleiding die naar het kontakt slot gaat. Bij koude motor slaat de motor niet af, bij warme motor duurt het lang voordat hij afslaat.

Onduidelijk waarom dit verbindingsstukje ertusen zit. Moet dit?

Wie heeft een aansluitschema van de vacuumleidingen?

Edwin500sl (0), 16 jaar geleden

Contactslot kapot?

Harry4233 (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je uberhaupt wel vacuum, pomp stuk?, er zit ook een wit blokje op je contactslot, deze gaan ook wel kapot geeft dezelfde verschijnselen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.