Mercedes-Benz C-Klasse: direct afslaan na monteren van nieuwe brandstofpomp

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: c 220 diesel

Wegens lekkage van de brandstofpomp is een nieuwe pomp op deze auto geplaatst..
Bij het monteren is de pomp op 14 graden na bdp geplaatst en timing van ketting is niet veranderd..
De pomp is een ruilpomp van lasaulec...
Nu gaat bij het starten direct edc branden en auto slaat ook onmiddelijk af..
Uitgelezen met snap on kast en die geeft aan van p1335.. Nokkenaspositiesensor..'
Wie weet hoe ik deze storing kan verhelpen????

Alfred265

Geplaatst door Alfred265 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

nic (0) PRO, 16 jaar geleden

waarschijnlijk staat de pomp of distributie niet op tijd 180 grdn of ketting is versprongen met monteren dit gebeurd vaker zonder dat je er erg in heeft. aantal malen ronddraaien en opnieuw complete timing controleren

MBJ (0) PRO, 16 jaar geleden

Nic,

Kan die ketting verspringen op de krukas? dacht dat de ruimte tussen ketting en motor zo klein is dat die niet kan "vallen"?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad op een motor met 350000km waarna het vervangen van de pomp deze niet meer op 14° na OT staat ,maar ongeveer 24°. Zou dit niet kunnen te wijten zijn aan ingelopen ketting-geleiders of een uitgerekte ketting?

Mvg
Marc

nic (0) PRO, 16 jaar geleden

een uitgerekte ketting komt ook wel voor maar dat moet je vooraf controleren dat kan inderdaad dan wel 10/20 graden schelen en moet dan vervangen worden. de ingesleten geleiders maken geen verschil voor de timing wel voor geluiden en gevaar van afbreken. als dan de timing nog verschilt wordt dit door ingesleten tandwielen veroorzaakt. Het verpringen van de ketting ontstaat bij het loshalen spanner. De pomp kan bij het loshalen van ketting ongemerkt verspringen ( uit ervaring) na op tijd zetten en dan de ketting monteren is de ketting aan 1 zijde langer/los en na het draaien van de motor met de hand verdraaid de krukas maar de pomp en nokkenas staat nog stil tot de lengte die over is weer aangespannen wordt. vergeet je dit na 2x ronddraaien met de hand te checken staat de boel van tijd. Bij de krukas is er inderdaad geen ruimte om te verspringen. Ook worden er nogal eens fouten gemaakt met de timing gezien de manier van op tijd zetten afwijkt van heel veel andere diesel motoren. De pomp die aangeleverd is moet zijn voorzien van een timingpen aan de zijkant anders weet je nooit of ie op cil 1 staat meestal zit ie er al in bij levering maar als ie van een revisie bedrijf afkomt en hij zit er niet in moet je hem checken.

Alfred265 (0) PRO, 16 jaar geleden

goedemorgen,

Nog steeds problemen met mercedes.. Na het ruilen van de pomp is er weer een nieuw probleem..
Nu start de auto wel maar boven de 1000 tpm gaat de auto direct uit.. Het blijft dus een lastig probleem..
Vanmiddag maar ff opnieuw uit laten lezen aangezien we die ronde stekker niet hebben...
Wie o wie heeft een oplossing voor dit probleem??
Kettingtiming is 100% goed en pomp staat ook mooi op 14 graden na bdp...
Stationair loopt ie goed en starten doet ie ook direkt...


mvg Alfred

edmar2543 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ligt het probleem niet ergens anders? bijvoorbeeld een verstopt brandstoffilter of een defecte leiding zodat hij niet genoeg brandstof krijgt. Of een breuk in de aansluitkabel?

En hoe heb je de pomptiming gecontroleerd? Bij Mercedes is hier een speciale stift voor zodat je de pomp kunt vastzetten tijdens montage.

Wij hebben laatst ook zo`n pomp vervangen, maar heb hem gewoon bij de Mercedes-Dealer besteld kost echt nauwelijks meer en je weet zeker dat je een goede pomp hebt, want er is veel rommel in omloop. En bijkomend voordeel ze zullen je eerder informatie/hulp bieden bij eventuele montage problemen.

Gr.

Alfred265 (0) PRO, 16 jaar geleden

beste Edmar,


Pomp was voorzien van afstelstift en weet ook zeker dat ie ie op tijd staat.. Heb dit nog nie eerder meegemaakt..
Auto loopt stationair ook perfect maar zodra hij 1000 tot 1100 toeren draait gaat epc branden en slaat de motor ook direct af..

mvg Alfred

MBJ (0) PRO, 16 jaar geleden

Welke foutcode's zijn er opgegslagen volgens de dealer?

Mvg
Marc

edmar2543 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zoals Marc zegt eerst uitlezen welke fouten er zijn opgeslagen, zodat je misschien op het juiste spoor komt

En de kabel heb je goed gecontroleerd op doorschuren of slechte stekkerverbindingen?

Gr.

Alfred265 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo mensen,


Heb vanmiddag de auto weer uit laten lezen en de fout van krukaspositiesensor komt terug...
Wanneer je hem wist en je laat de auto stationair lopen is er niks aan de hand...
Zodra je gas geeft slaat ie af en komt de fout weer tevoorschijn...
Ga nu het vliegwiel ff controleren op gebreken.. Anders zou ik het ook nie meer weten eigenlijk...
Blijft dan alleen maar de computer over wat volgens mij nooit voor komt bij mercedes benz...

mvg Alfred

Alfred265 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo mensen...


Eindelijk hebben we het probleem gevonden... Het is puur toeval want de storing zit dit keer niet in de brandstofpomp nog in nokkenas/krukassensor... Het probleem zit hem in het vliegwiel.. Dit vliegwiel is uitgerust met 4 nokjes aan de binnenzijde van het vliegwiel die je door het zwarte kapje uit het motorcarter te halen ziet zitten bij het ronddraaien van de motor... 1 ervan is afgebroken wat waarschijnlijk komt door een defect aan het druklager gezien er kogeltjes onderin het koppelinghuis lagen...Nu leest de krukassensor een tand niet waardoor ie onmiddelijk afslaat.. We hebben er een stukje opgelast en nu draait de motor als een zonnetje rond.. Al met al veel zoekwerk wat eigenlijk zeer eenvoudig bleek te zijn...
Hoop er iemand mee verder te helpen door de oplossing ook te plaatsen...


mvg Alfred

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.