Raar verhaal:
Koppakking vervangen omdat deze olie en kvlstof lekte langs de kop naar buiten.
Bij proefrijden gemerkt dat de distributieketting behoorlijk jankt, vooral op toeren.
Auto direct stil gezet en de spanner gecontroleerd, ik weet dat er spanners zijn die je uit elkaar moet halen en moet "resetten"
Deze spanner is echter opgebouwd uit twee gladde bussen met een veer erin, er zitten geen ribbels of weerhaakjes waardoor deze in één richting zou blokkeren.
Als ik de spanner in elkaar zet kan ik hem ook gewoon helemaal indrukken en vervolgens veert hij weer terug.
Ik ga er dan ook vanuit dat deze spanner niet gedemonteerd hoeft te worden.
Wat ik wel heel erg vreemd vind is dat als ik ALLEEN het omhulsel van de spanner in het blok draai, lees: zonder veer, zonder afsluitdop, dan voel ik in de laatste 5mm dat ik al kracht moet gaan zetten om verder te draaien.....
Dat wil voor mij zeggen dat ik dan de huls van de spanner al tegen de spanboog aan het draaien ben!
Wat gaat hier mis?
De spanbogen heb ik niet uit het blok gehaald, alleen de spanboog aan de inlaatkant van de motor heb ik de bovenste paspen eruit moeten halen t.b.v. het demonteren van de kop.
????? ra ra raadsel?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat maar!
Heb het al opgelost!
Spanner uit elkaar getrokken, en in dezelfde lengterichting weer gemonteerd.
Janken is nu weg.
Bedankt voor de melding.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar