Mercedes-Benz E-Klasse: Draadbreuk achterklep W124 kombi

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het werken aan de kabelboom die links van de auto de achterklep ingaat door die rubberen slurf. Ik heb een steeds uitvallende kentekenverlichting (rechter), het probleem wordt denk ik veroorzaakt door de draaibeweging van de klep. Als ik meet op het aansluitblok in het plafond (zie foto) meet ik wel 12v, aangekomen bij het lampje meet ik niets meer. Dus dan moet het in het stuk zitten van aansluitblok naar de klep.

Kan ik alle aansluitoogjes van het blok losnemen en dan de kabel terugtrekken en uit de rubber slurf halen ?
Dat zou toch moeten wil ik een nieuwe draad trekken, die krijg ik nooit door die gebogen slurf als die nog aan de auto zit.

Het vreemde is trouwens dat de gloeilampcontrolelampje niet gaat branden als de kentekenverlichting het niet doet, dat zou eigenlijk wel moeten denk ik.

Ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.

Bedankt vast voor eventuele reacties.

[img]http://i10.photobucket.com/albums/a134/R...[/img]

RolandK10257

Geplaatst door RolandK10257 , lid sinds 16 jaar geleden

6 Reacties

berendonck PRO, 13 jaar geleden

Kan je ook geen lasdraad door het rubber krijgen en zo een extra draad erdoor trekken?

Tevens kan je voor nood de rechter door-verbinden met de linker, en ik geloof niet dat de kenteken-verlichting op het controle-systeem zit.

Wel de oude draad af-koppelen.

RoelV PRO, 13 jaar geleden

Hallo,

de kentekenverlichting zit wel op het controlesysteem, heb ik namelijk vorige week zelf gehad.

Gr. Roel

berendonck PRO, 13 jaar geleden

We leren alle dagen nog wat bij.

Gr. Harry

RolandK10257, 13 jaar geleden

Inderdaad, die zitten op het controlesysteem. Ik heb een keer gehad dat mijn vrouw de klep open deed terwijl in achter het stuur zat en toen zag ik de controlelamp even aangaan. Dus vandaar mijn verbazing dat hij niet constant brandt als de kentekenverlichting niet brandt.

Ik durf de twee lampen niet door te verbinden omdat dan de stroom van een uitgang twee keer zo groot wordt en ik vrees dat het lampencontrolekastje daar niet op berekend is.

Mischien kan inderdaad proberen een soort trekdraad erdoor te frommelen maar er zit echt een rare bocht in die slurf. Of de rubber slurf aan beide zijden losmaak kan ik de bocht wat vlakker maken.
Het wordt in ieder geval een lekker gepruts denk ik, iets voor een mooie zonnige dag.....

Bedankt voor de reactie's

Als er nog meer tips zijn....graag.

berendonck PRO, 13 jaar geleden

Dat is wel de werk wijze, maak even een klein oogje aan je lasdraad anders zit je constant in je rubber te steken en wel het rubber aan beide kanten los maken, het is even priegelen maar moet wel lukken.

RolandK10257, 13 jaar geleden

Nou, vandaag toch maar aan de klus begonnen en het is gelukt. Ik heb een "bypass" draad getrokken voor de rechter kentekenverlichting en gelijk maar draden meegetrokken voor het aansluiten van een derde remlicht.

In het kort als volgt gedaan :

Bekleding van achterklep verwijderd
Zijbekleding van D stijlen verwijderd
Kunstof achterstuk van hemel verwijderd
Hemel aan de achterkant los geklikt
Alle aansluitingen van kontakt blok los gemaakt (zie foto)
Rubber slurf losgemaakt en uit de auto getrokken (zie foto)
Aan een dunne lasdraad een oogje gebogen en dit door de slurf geduwd (geholpen door siliconen spray).
Draden aan oogje gemaakt en draden door de slurf getrokken
Draden verder aangesloten en oude draad afgeplakt aan beide uiteinden.

En alles weer terugbouwen......
Het terugzetten van de rubber slurf is een heel gedoe maar het is gelukt.

[url=http://img183.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img183.imageshack.us/img183/4008/...[/img][/url]

[url=http://img183.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img183.imageshack.us/img183/1794/...[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.