Mercedes-Benz A170: dynamo / spanner / multiriem A170 CDI (bj 2000)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 170 CDI

Auto maakte tijdens stationair draaien, en licht sturen vreemd geluid.

De Multiriem laten vervangen, dit werkte 3 weken, maar toen kwam geluid harder terug.

Vervolgens langs de snelweg stil komen te staan....; naar garage gebracht, en daar is de dynamo vervangen.

Kan het zijn dat de dynamo nu kapot is geraakt doordat de spanner niet is vervangen?

Auto maakt nu nm. ander geluid: bij stationair koppeling ingedrukt lijkt niets aan de hand, maar zodra koppeling op laat komen en stationair in z'n vrij draait maakt'ie 'n ander geluid...

Kan dit wel/niet ook met de spanner van de multiriem te maken hebben, of is het sowieso raadzaam om die te vervangen?

Alle hulp/reacties zijn welkom,
alvast bedankt!

HvdB82

Geplaatst door HvdB82 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Sloopkogel (0) PRO, 11 jaar geleden

tegenwoordig leveren bijna alle snaren fabrikanten ook spanners, meestal vervang ik ze gelijktijdig met de snaar.
Als je een spanner die in goede staat is laat zitten is dat ook geen probleem, echter kun je dan geen lange levensduur meer garanderen.
Dynamo's gaan doorgaans niet stuk van een verkeerde snaarspanning, de vrijloop-pulley die op de dynamo zit echter wel.

Het nieuwe geluid dat je aangeeft lijkt uit de versnellingsbak of van een axiaal lager te komen als ik het verhaal goed interpreteer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.