close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: E220 CDI start niet meer en geeft EDC fout

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2200 CDI

Hallo.

Gisteren werkte alles nog perfect, en deze morgen wil ik naar men werk vertrekken, en bij het starten draait hij een 4tal toeren "demarreren" slaat hij gewoonlijk in gang. Nu demarreert hij dus die 4 toeren, wil dan starten, en valt dan terug stil. Op men display komt dan "EDC Electronic diesel control, visit workshop" te staan.

Heb al zeker 20 keer geprobeerd, en gewoon verderstarten helpt niet, dan blijft hij gewoon "demarreren" maar hij probeert zelfs niet.

dus, na 4 toeren ronddraaien hoor je de "vroem" wel, maar valt dan na 1, MAX 2 seconden terug uit.
Iemand enig idee?

Gisteren reed hij perfect, ik moet wel zeggen dat ik de ganse dag met airco vollebak gereden heb, maar dat mag het probleem toch niet zijn he.

hopelijk herkent iemand deze fout.

Alvast bedankt

Geplaatst door

bungieke (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lektest injecteurs meten en ook zien of de raildruk hoog genoeg is met de star bij starten.
gr

willy9 0
badge

13 jaar

Ben er uit.. Brandstofpomp zuigt niet genoeg aan. Bij mercedes kost deze 2500€ voor enkel de pomp. Ben nu bij revisiebedrijf geweest en kan de pomp inruilen tegen een nieuwe voor 450€.. woekerwinsten bij mercedes.. Niet normaal!

Hopelijk is ie straks of morgen in orde..

bungieke 0

13 jaar

heb je ook je bandstofleidingen, brandstoffilter en het vacuumbuffer gecontroleerd? opeens een pomp die het niet meer doen lijkt wel heel drastisch. voor hetzelfde geval zit er iets in een leiding of is het brandstoffilter aan vervanging toe of het vasuumbuffer ke, allemaal zeer goedkope reparaties dan een dure poimp.

nercedesbert 0

13 jaar

Dat probleem is opgelost geraakt. Het was inderdaad de brandstofpomp. Deze is vervangen. Maar hij rookte ook nog enorm, en ben nu de injectoren gaan laten testen (na 400.000km kan dat wel es nodig zijn) en blijkbaar waren deze ook defect. Morgen komen mijn 4 nieuwe injectoren binnen. Hoop dat dan alles weer een paar jaar goed is. Fijne wagen, maar alles is zo verdomd duur eh ;)

bungieke 0

13 jaar

goed om te lezen dat het prbleem is opgelost. injectoren kun je reviseren bij Buchli of dieseltechniek friesland. scheelde mij meer dan de helft.

nercedesbert 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.